Nå er forsterkningen påbegynt, har skruslimt 2.5m lange biter 45x63mm på de eksisterende bjelkene (etter å ha brutt bort den gamle forhøyningen). Startet med 5x80-skruer men syntes det dro dårlig, så gikk over til 6x90 etter to skruer. Skrudd ca cc40 og limt med vinterlim.
Har lagt en av de nye bjelkene på plass midlertidig for å se hvilken nivå den havner på.
Derimot ser det ut som at en av stendere ligger en del høyere enn de andre, så min opprinnelige plan om å sjekke laveste punktet og tilpasse til den med sirkelsag har jeg lagt litt på is da jeg synes litt for mye av forsterkningen på høyden går tapt.
Så min "nye" plan er å sage bort "passe" mye på den bjelken som er høyest. Sage alle andre stendere slik at de er i vater og ikke bøyd ned i midten. Deretter kløyve vanlige rette kiler eller plywood-remser for å få akkurat samme nivå på alle bjelker.
De nye bjelkene festes først når jeg har boret gjennom dem og stukket gjennom et 75mm avløpsrør.
Nå har jeg kommet såpass langt at sponet er i ferd med å komme på plass inne på badet. Jeg synes forsterkningene føltes stabile, og kortlinger under baderommets vegg (som tilfeldigvis er ved halve spennvidden) bidro en del også.