Hei

Jeg skal montere en barnegrind i trappen. Jeg trenger å forlenge veggen ved siden av trappen med en 7 cm dyp regel:

Trappenedgang med trekantet rekkverk og vegg hvor en grønn pil peker mot et område ved siden av trappen der en barngrind skal monteres.

En trelist er montert vertikalt ved siden av en innendørs trapp på et parkettgulv. Veggen er hvit, og trappen er i tre.

Hvordan fester jeg best regelen i veggen? Er det en lang skrue gjennom hele regelen og inn i veggen som gjelder?

jajamen

S
Tut og kjør! Jeg har nettopp gjort en identisk jobb, jeg satt metallskiver bak regelen fordi jeg var for lat til å sage ut for gulvlisten :D

Hvor lang skrue bør jeg ha om bjelken er 7 cm?

Du kan jo også vurdere å forsenke skruene til kanskje halve regelens tykkelse så trenger du ikke bruke så forferdelig lange skruer.

mlkjhr skrev:
Du kan jo også vurdere å forsinke skruene til kanskje halve regelenes tykkelse så trenger du ikke bruke så forferdelig lange skruer.
Jeg har ingen forsinker men det kanskje funker å forbore med en tykk borr gjennom halve regelen?

Sånn er det. Bor først med 22 mm til halvparten av regelens dybde og resten med 9 mm. Deretter kan du skru fast regelen med franske skruer og skive.

Om du ikke forsenker skruen så sørg for at du har skruer med forsenket hode. Angående lengden så bør den vel gå inn minst 3-4 cm i veggen hvis det er trestendere i den. Så 110-120 mm skrue fungerer.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.