Er uvitende som bare det og trenger litt hjelp.

Har en del konsoller til hyller som skal opp på en gipsvegg. Har forsøkt å feste med plugg, men skruen når ikke inn til pluggens skruvdel, så den får ikke feste i pluggen. Dette fordi konsollen tar opp store deler av skruens lengde.

Hvordan gjøre? Finnes det spesielle plugger som fester direkte i åpningen og ikke har skruefeste lengst inn?

Har forsøkt å lete etter lengre skruer til plugg, men finner ingen lenger enn 6cm?

Hjelp mottas takk så jeg slipper skammen å ikke engang klare å få opp noen hyller.

Det finnes sikkert skruer lengre enn 6 cm. Hvilken diameter er det?

Protte

S
hva slags plugg bruker du?

Skaff deg lengre skrue, det finnes skrue som er en halv meter lange :)
Skruen skal rekke gjennom hele pluggen + litt til, typ 1cm ekstra.

S
skal være molly eller plastplugg som danner knute på baksiden gips

Er det mollyplugg? Stram skruen, uten konsoll, først slik at pluggen bretter seg sammen på baksiden av gipsplaten, skru ut skruen og monter konsollen. Da kanskje skruen rekker til? Best gjøres dette med en mollypluggtang (http://www.biltema.se/sv/Bygg/Fastelement/Skruvankare/Tang-for-skruvankare-87500/). I nødsfall fungerer det å ganske enkelt stramme skruen med pluggen som stopp, men det er en risiko for at pluggen begynner å rotere i hullet da.

Pluggen jeg prøver å bruke er Molly plastplugg som skruer/bretter seg ut selv innenfor veggen.

Det jeg trenger om jeg forstår dere riktig er en annen skrue som passer inn i pluggen men er litt lengre for å også komme gjennom konsollen og rekke hele veien inn i pluggen. Hvilken skrue kan jeg bruke? Legger ved bilde av plugg jeg bruker.

• Illustrasjon av Molly plastplugg som ekspanderer i vegg, med tekniske spesifikasjoner som diameter, skruelengde, og belastningskapasitet i kg.
Fixhjälp skrev:
Pluggen jeg prøver å bruke er Molly plastplugg som skrur/bretter ut seg selv innenfor veggen.

Det jeg trenger om jeg forstår dere rett er en annen skrue som passer inn i pluggen men er litt lengre for å også komme gjennom konsollen og rekke hele veien inn i pluggen. Hvilken skrue kan jeg bruke? Legger ved bilde av plugg jeg bruker.
Hva er det for type konsoll du skal skru opp?

Valget av skrue (eller rettere sagt skruehode) avhenger av konsollen, deretter skal du ha en 5mm tykk skrue som rekker gjennom konsoll+gips+plugg+10mm (minst)

Konsollen er en slik: LargeImageViewer.aspx

Konsoll:

• Konsoll laget av tre med trekantet støttestruktur, montert på en vegg for å understøtte hyller.
Kjøp treskrue med forsenket hode, type disse: http://www.byggmax.com/se-sv/prod/pid-24959
De finnes i 20-pack på Biltema også, eller hos hvilken som helst byggevarehandel, du finner sikkert en pose med 10 eller 20 stykker på Ica Maxi også :)

Takk for all hjelp! Takket være DERE henger nå en meget pen oppsetning hyller på veggen. Stor takk, fantastisk hva snille mennesker på et forum kan spre glede i hverdagen!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.