Hei, har nettopp flyttet inn i en leilighet og vil sette opp min Samsung 65" TV som veier ca 25kg, men er litt nervøs når det gjelder innfesting i gipsveggen. Som tittelen sier, har jeg boret et lite hull ved en stender og traff da på metall og ellers er veggen bare i enkel gips. Spontant tenker jeg at 6 mollyplugg i gipsen burde holde for vekten? (TV-en skal sitte på et "tilt-feste", men ikke et slikt man drar ut fra veggen). Verdt å nevne er at stenderne ser ut til å sitte med CC 45 og jeg har allerede M4-molly hjemme, verdt å skaffe M5/M6 i stedet?

Takk på forhånd!

• Vippefeste for TV, inkludert nivelleringsverktøy, skruer og plugger. Designet for montering på gipsvegg.
Det burde gå fint, blir mest vertikalbelastning med den opphengingen. Om du er bekymret ville jeg heller satt et par ekstra m4 i overkant enn å gå opp til grovere siden du da sprer belastningen mer.

• Liker
Gustav Strid
  • Laddar…
H hapazard skrev:
Det burde gå fint, blir mestadels vertikalbelastning med den opphengingen. Om du er bekymret ville jeg heller sette et par ekstra m4 i overkant enn å gå opp til grovere siden du da sprer ut belastningen mer.
Takk for svar, tenker også at det mest blir vertikal belastning. Mener du å for eksempel sette 4 Molly i overkant og 2 i nedre?

Gustav Strid Gustav Strid skrev:
Takk for svar, tenker også at det mest blir vertikal belastning. Mener du at for eksempel sette 4 Molly i overkant og 2 i nedre?
Ja, så hadde jeg nok fordelt det om jeg bare hadde 6. Men jeg hadde kanskje satt noen ekstra typ 5 oppe og 3 nede :)

H hapazard skrev:
Ja, så hadde jeg nok fordelt det om jeg bare hadde 6. Men jeg hadde kanskje satt noen ekstra type 5 oppe og 3 nede :)
Alright, takk for tipsene! :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.