Hei,

Vi skal få montert en dør i kjelleren og det vil innebære blant annet at vi må hakke bort litt betong.

Fra før vet vi at dette støver en god del så derfor er en form for malerplast obligatorisk. Tanken er å teipe fast byggplast (4x5 m) i taket som skillevegger på begge sider av døren. I midten av disse veggene overlapper plasten seg ca. 1,5 m for å gjøre det mulig å komme inn og ut.

Vi vet jo at selv om vi gjør dette så vil noe støv komme ut, men vi håper at det stopper en del i det minste.

Spørsmålet er nå bare hvordan man fester plasten sikkert uten å gjøre skade på taket? Vi har tidligere brukt stiftemaskin, men det ønsker vi ikke å gjøre her. Vanlig maskeringstape kanskje går hvis man kjøper ekstra tykk?

Kanskje slik beskyttelsesfolie fra Biltema?

29005
200 mm bred.
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Farg-och-Fog/Ovrigt/Sjalvhaftande-skyddsfolie-2000030046/

Sist redigert:
Bygg en "ramme" av trevirke som du spenner mellom gulv og tak som du deretter fester plasten i, 45x45 fungerer bra.

Der finnes "plast med glidelås" som du taper i døråpninger, de fungerer ganske bra. Dog innebærer det at du må rydde 2 rom.

Kjøp ikke Biltemas beskyttelsesplast. Tynn og slapp, blir statisk og setter seg fast samt går i stykker.

Jeg var skitnøyd med biltemas plastfoliedør med glidelås.

Thomas_Blekinge skrev:
Jeg var skitnøyd med biltemas plastfoliedør med glidelås.
Den med dør og glidelås kanskje er bedre. Jeg siktet til de enkle plastskjermene som Biltema også selger.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.