Hei!

Nå skal jeg og min familie bygge hus, akkurat nå i stadiet med å bestemme hvordan det skal se ut og alt som hører til.

Vi har et ønske om å ha balkong, akkurat samme type som den i lenken nedenfor, men vår hustilbyder sier at da må vi ha støtteben for at den skal være sikker. Akkurat nå har vi bare tegnet inn en fransk balkong, men vi ville heller ha en mindre balkong som man kan gå ut på.

http://www.bjornssmide.se/BILDER/produkter/balkonger/768/IMG_2148.jpg

Noen som har erfaring med dette eller noen tips, vi er selvsagt beredt til å velge at hustilbyderen ikke leverer balkongen, men er det noe vi må forberede inne i selve veggen for å sikre dette?

Det er jo ganske vanlig med diverse påbygg på festninger, både balkonger og tårn. Men jeg trodde at det er sinnssykt dyrt å bygge nytt.

Her er et eksempel på hvordan INnfestingen i en festning er gjort:

Opplyst slottstårn i tegnefilmstil med balkong. En karakter henger utenfor tårnet. Tekst i bildet: "Vad håller du på med, hönshjärna?!

Obs, teksten i bildet er ikke til deg :)

• Gammelt steintårn på en festning med gresskledde voller under en blå himmel.
  • Liker
scim
  • Laddar…
Det må jo holde med regler ved balkongens innfestinger. Det burde ikke være noe problem for husbyggeren å fikse.

Takk for svar.

Skal ta dette med hustilverkeren igjen, at de må forberede med forsterkning på to valgte steder.

Jeg har en mye større balkong, gjennomgående skrue med stor skive på innsiden bak veggplaten og sittet der siden 79.
Din husbygger VIL vel ikke.

Protte

Det burde også fungere. Mistenker at hustillverkeren ikke har mulighet eller lyst til å løse dette og da mene på at det er for teknisk avansert og kostbart for at vi skal få det slik vi vil ha det.

Skal be dem i alle fall tegne den type balkong på byggesøknadstegningen så finnes den med der så får jeg løse det lenger frem.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.