Hei,

Jeg holder på med en balkong og nå skal rekkverk monteres. Det ligger en båndtekking i bunnen og oppå ligger et terrassegulv som flyter på platen.

Rekkverket lages i vanlig gran (ikke trykkimpregnert da det skal males) og stolpene som brukes er limtredrager 140x140mm. Totalt skal det være 4 stolper.

Hvordan ville dere gjort med innfesting av stolpene mot terrassegulvet? I og med at stolpene ikke er impregnert så ville det vært bra om det hadde litt avstand til gulvet for å bedre motstå råte.
Jeg har ikke funnet noen gode beslag for 140mm stolper, finnes det?
Går det alternativt å sette stolpene på en ikke-sugende plate og skråskru inn i gulvet?
Er det andre smarte løsninger på dette?

/Anders
 
  • Bilde av en nybygd balkong med treplank lagt oppå en metallbunn. En plen strekker seg utover i bakgrunnen.
  • Bilde viser en balkong under bygging med et tralldekk lagt over rød bandtäcking, stabilisert av trebjelker. En spiker ligger på dekket.
Jeg ville anbefale deg å sage ut i trallen så du kan skru stolpen i siden på en regel. Du tenkte å feste rekkverket i veggen også?
 
  • Liker
Anna_H
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.