Hei,
Jeg holder på med en balkong og nå skal rekkverk monteres. Det ligger en båndtekking i bunnen og oppå ligger et terrassegulv som flyter på platen.
Rekkverket lages i vanlig gran (ikke trykkimpregnert da det skal males) og stolpene som brukes er limtredrager 140x140mm. Totalt skal det være 4 stolper.
Hvordan ville dere gjort med innfesting av stolpene mot terrassegulvet? I og med at stolpene ikke er impregnert så ville det vært bra om det hadde litt avstand til gulvet for å bedre motstå råte.
Jeg har ikke funnet noen gode beslag for 140mm stolper, finnes det?
Går det alternativt å sette stolpene på en ikke-sugende plate og skråskru inn i gulvet?
Er det andre smarte løsninger på dette?
/Anders