Hei! Har et gammelt fint smijernsrekkverk fra en revet uteplass på gammelt funkishus som vi vil gjenbruke på nybygd balkong.
Se vedlagt bilde. Det røde er rekkverket og de røde tverrstrekkene er stengene som tidligere var faststøpt i mur.
Min tanke var å feste rekkverket i veggene og sette gummiputer på de gamle stengene for å stå på balkongens platemetallgulv.
Spørsmål:
1. Er teknikken å feste i veggene kun og ikke i gulvet tilstrekkelig?
2. Rekkverket når ikke inn til hhv. vegg uten at det forskjeller ca 2-4 dm.
Vurderer å sette lang skrue med hylse mellom rekkverk og vegg.
Trenger konkrete tips på innfestingsteknikk og materiale.
Hvis det er uklart hva jeg mener. Bare spør. Jeg følger tråden.
Mvh/
Stefan