Jeg skal feste en 45x95 trykkimpregnert stolpe i fasaden (skal bygge et kortere plank). Fasaden består av låspanel. Kan jeg feste den rett i fasaden, eller bør jeg finne et sted hvor det finnes en regel? Hvilken type skrue (dimensjon?) er passende?
Mvh,Per
Mvh,Per
Let etter sted der reglene finnes i fasaden. (bør være ganske enkelt om du ser hvor spikerhodene "lyser" gjennom malingen. Sitter nok med cc 60cm i høyden?)
Dimensjon på skruen er avhengig av hva du skal ha for belastning..
Fransk skrue/bolt av en eller annen form, enten 8, 10mm tykk og så at den når gjennom din 45mm regel + ev lokk 22mm + panel 22mm og inn i regelen bak..
Forbor gjerne i panelet, så risikerer du ikke at den sprekker når du drar i bolten.
Mvh
Thomas
Dimensjon på skruen er avhengig av hva du skal ha for belastning..
Fransk skrue/bolt av en eller annen form, enten 8, 10mm tykk og så at den når gjennom din 45mm regel + ev lokk 22mm + panel 22mm og inn i regelen bak..
Forbor gjerne i panelet, så risikerer du ikke at den sprekker når du drar i bolten.
Mvh
Thomas
Ta også en (flat) trebor og bor gjennom halve stolpen så slipper du å ha så lange skruer. 16-20mm kan være passe så får du inn en hylse å stramme med. Vink gjerne litt litt litt oppover så blir ikke vann stående i hullet.
Klikk her for å svare