Medlem
· Västra Götaland
· 766 innlegg
Skal sette opp noen vegger med 2"3 og lurer da på hvordan det er mest praktisk å feste disse i den gamle veggen. Å spikre går jo an, men det blir jo lange spiker og å spikre i gamle beinharde tømmervegger fra 20-tallet føles som om det kommer til å bli mange bannord og bøyde spiker... Så min tanke er å bruke skruer, f.eks. Biltemas treskruer http://www.biltema.se/sv/Bygg/Skruv-och-Bult/El-och-Blankforsinkat/Traskruv/
Men hvor lange trengs? 6x120/140 føles som de som burde være best egnet eller? Og hvor mange i hver regel med lengde på ca 2,5 m?
Men hvor lange trengs? 6x120/140 føles som de som burde være best egnet eller? Og hvor mange i hver regel med lengde på ca 2,5 m?
Jeg skulle ha brukt 6x120 mm samt at jeg skulle ha forboret hullet med en 6 mm bor gjennom den nye 2"3:en så gjenget frigjør hele veien.
Om du skrur hver 60 cm så bør det vel regne, altså med ca 5 stk per regel.
Om du må rette opp veggen så ville jeg gått opp til 6x140mm.
Om du skrur hver 60 cm så bør det vel regne, altså med ca 5 stk per regel.
Om du må rette opp veggen så ville jeg gått opp til 6x140mm.
Når man regel ut fra gammel vegg er jo ellers det normale at man bygger en ny ramme rundt og deretter fester reglene i rammen. På dette viset ser jo alle regelvegger ut og fungerer utmerket. På dette viset blir det også rett uten å forsøke å legge imellom mot gamle veggen.
Klikk her for å svare