Hei,
Har et litt merkelig spørsmål men skal prøve å beskrive så mye jeg kan. Har en gammel gammel port til en garasje der selve låsen er som en espagnolettelås, bare hundre år gammel og i støpejern. Nå er det slik at selve "pinnen" som holder døren nede når man låser har løsnet fordi betongen har gått i stykker. Så nå lurer jeg på hvordan jeg skal kunne fikse dette. Legger ved en tegning jeg har laget så forstår dere bedre.

Det lysegrå er betongen og det mørkegrå er en metallkant. Så er det hvite selve skaden der betongen har løsnet ned til jord. Ville det fungert å blande litt betong og helle rundt pinnen, eller finnes det kanskje noe festemasse på tube eller lignende?

Takk på forhånd!

• Garasjegulv med mørk linje nederst som metallkant; lys grå betong og en hvit skade nederst der betongen har løsnet.
Sitter piggen fortsatt på døra?
Tenkte at det kanskje var greit å slå ned et rør i jorda og fylle i litt sement rundt om.
Røret bør ha en diameter som er større enn hva piggen er på døra (om jeg nå har forstått alt riktig);)

Litt husfiks og et jernrør høres fornuftig ut for en "fuskreparasjon". Jeg hadde nok gjort det samme.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.