Hei,
Regnes det som et inngrep i bærende konstruksjon om man sporer og freser doseringshull for el i en bærende vegg? Veggen er laget av tegl.
Takk på forhånd
Regnes det som et inngrep i bærende konstruksjon om man sporer og freser doseringshull for el i en bærende vegg? Veggen er laget av tegl.
Takk på forhånd
Nei, neppe.
Er det tegl som er pusset?
Er det tegl som er pusset?
Du har altså gitt deg på en bærende vegg uten å først finne ut om det er en bærende vegg og uten å finne ut om inngrepet ditt kunne påvirke en bærende vegg. En vegg som jeg tolker det dessuten er felles med en nabo. Ja du, da er det ikke naboen som skal kalles for stygge ord.
Avhengig av hvor mye skade du gjør så kan det absolutt påvirke den bærende evnen.
Avhengig av hvor mye skade du gjør så kan det absolutt påvirke den bærende evnen.
Medlem
· Stockholm
· 4 636 innlegg
Doshullet vil neppe påvirke styrken i veggen.
Derimot kan sporingen for kabelen være en bruddanvisning og dermed helt upassende.
Best er selvfølgelig å la være, men spør styret om inngrepet er gjennomførbart, om veggen i det hele tatt er bærende, for jeg antar at det ikke er en leierett.
Derimot kan sporingen for kabelen være en bruddanvisning og dermed helt upassende.
Best er selvfølgelig å la være, men spør styret om inngrepet er gjennomførbart, om veggen i det hele tatt er bærende, for jeg antar at det ikke er en leierett.
Doshullet påvirker ikke et skvatt jota. Alt annet kanskje er et større aber derimot. Skal du dra fra gulvet/taket og doshullet er veldig nær enten gulv eller tak så gi blaffen i naboen. Er det derimot mange meter med spor så bør du tenke om.
Klikk her for å svare