6.979 lest ·
38 svar
7k lest
38 svar
Feil på vår trapp?
I dag traff vi byggelederen på stedet for å diskutere trappen. Dessverre ble vi ikke klokere. Det eneste vi kunne konstatere når byggelederen viste oss tegningene, var at trappen var tegnet inn på denne måten allerede i plantegningen. Absolutt ingenting vi kunne ha oppdaget om han ikke hadde pekt på det, og det var han enig i.
Nå venter jeg på en forklaring fra Myresjöhus (og kanskje Snickarlaget) i løpet av morgendagen. Dessverre er min følelse nå at det er som flere av dere sier... en feil.
Nå venter jeg på en forklaring fra Myresjöhus (og kanskje Snickarlaget) i løpet av morgendagen. Dessverre er min følelse nå at det er som flere av dere sier... en feil.
Om det nå var tegnet inn på tegningen så kunne man vel absolutt oppdaget det? Nå vet jeg ikke hvordan Myresjöhus gjør visse ting men da jeg bygde med LB-hus så var jeg nødt til å godkjenne og skrive under samtlige tegninger før noe gikk i produksjon. Riktignok kreves det jo at man vet hvordan man skal lese en tegning for å forstå alt men skal man skrive under noe så mener jeg at man også bør vite hva man skriver under. Nå jobber jeg i byggebransjen så jeg kan lese en tegning, noe som var flaks for vi fant flere ting på tegningene vi måtte endre for at det skulle passe oss eller som rett og slett var feiltegnet.
Dere må nok vente på oppfølgeren... Myresjöhus kan ikke si noe ennå, men har diskusjoner internt. Alle involverte som jeg har snakket med har iallfall stilt seg spørrende til løsningen man har valgt. Jeg håper at Myresjöhus tar sitt ansvar og sørger for å rette opp dette på en eller annen måte. Så langt har de vært veldig forståelsesfulle for våre synspunkter.
Vi har en lignende trapp fra snekkerlaget men vår går direkte mot veggen uten sprekk og vi har ikke doble rekkverk, kun en håndløper i trappen. Av nysgjerrighet så jeg på våre tegninger og det synes ingen forskjell på rekkverket i overetasjen og håndløperen i trappen, på tegningen ser det ut til å være samme, men åpenbart har vi fått forskjellige så jeg synes det er tvilsomt om man kunne oppdaget det på tegningen og at det er TS sitt ansvar. Dessuten så er det vel helt klart feil trapp som er bestilt/leverert og at kreve at kunden blant hundrevis av detaljer skal reagere på det er vel litt å ta i.jhenrikj skrev:Om det nå var tegnet inn på tegningen så kunne man vel klart oppdaget det? Nå vet jeg ikke hvordan Myresjöhus gjør visse ting men når jeg bygget med LB-hus så var jeg nødt til å godkjenne og skrive under alle tegninger før noe gikk i produksjon. Visstnok kreves det jo at man vet hvordan man skal lese en tegning for å forstå alt, men skal man skrive under noe så mener jeg at man også bør vite hva man skriver under. Nå jobber jeg i byggebransjen så jeg kan lese en tegning, noe som var flaks for vi fant flere ting på tegningene vi måtte endre for at det skulle passe oss eller som rett og slett var feiltegnet.
Man må et sted forutsette at selgeren og husprodusenten har kontroll på hvilken trapp som bestilles og at den passer valgt planløsning og om det nå er slik at man tror at kunden vil ha glippe og doble rekkverk i stedet for en normal løsning, så bør man vel spørre tydelig før man tegner inn noe slikt. Snekkerlaget har antageligvis bare levert det som ble bestilt. I så fall burde det være veldig enkelt å ordne opp med hjelp av bestillingen fra Myresjöhus.
Gaia: jeg vet ikke hvorfor dfu ikke ser noen doble rekkeverk, på min datamaskin vises de tydelig og som ansvarlig for trappevasking må jeg bare si at slik kan det ikke se ut. Rekkeverket på trappen må bort og nekter de å sette inn en ordentlig trapp må hullet dekkes på en god måte, slik at ikke støv og tape ting setter seg fast i sprekken. Vi hadde en slik sprekk men bare 2 cm bred i vår trapp, sparsomt dekket med lsit og det var jo IKKE gøy å se hva som var der bak når vi tok ned trappen i sommer.
Ser at de dessuten ikke har dekket for bjelkelaget ennå, hvordan har de tenkt å komme til å gjøre det snuyggt når rekken sitter der?
Ser at de dessuten ikke har dekket for bjelkelaget ennå, hvordan har de tenkt å komme til å gjøre det snuyggt når rekken sitter der?
Man har vel bare en håndlist i trappen om det allerede finnes et rekkverk? i TS tilfelle er det rekkverk både i trappen og et rekkverk som fallbeskyttelse.gaia skrev:
Ser Du ikke det gaia?


