Har et lite problem med min pågående tilbygging. Skal kontakte min konstruktør for å se hvordan han hadde tenkt, men skal se om det er noen her som kanskje har en god idé.

Hvis dere ser på bildene, så ser dere en litt halvbesværlig detalj der en inntrukket terrasse møter takstolene, det som jeg ikke får til å henge sammen er "hammarbandet" eller lejden. Skal være 38x145 (kommer til å bruke 45x150) men er tegnet som 38x85mm... litt vel spinkelt. Er det noe jeg går glipp av (f.eks tolker tegningen feil). Med andre ord, hvordan skal man få plass med en 45x150..?
Bygningstegning som viser detalj av hvor en inntrukket terrasse møter takstoler, med fokus på innsats av lejde 38x145 mm, men feilaktig tegnet som 38x85 mm.

Detalj der man ser lejden tydeligere.
Diagram over en bygningsdetalj hvor en inntrukket terrasse møter takstoler. Viser problemer med å tilpasse hammarband eller lejde i riktig dimensjon.

Har konstruktøren sagt at det skal være 45x150? Isåfall er nok ikke tegningen revidert?

Skal være 38x145 ifølge teksten i tegningen. Men han har tegnet inn en "38x85", og forstår ikke hvordan jeg skal få plass til en 38x145 eller i beste fall 45x150 Joda tegningene er klare siden lenge, har gått glipp av denne detaljen.

Kan legge til at det er tegnet inn 38x145 overalt unntatt på denne detaljtegningen.

Ok, det beste er nok å sjekke med konstruktøren :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.