Jeg har et rom med gamle stokker som mellombjelkelag til en overetasje. I dag er det en 4 m lang H-bjelke under stokkene som er 6 meter lange, noe som gir en dårlig takhøyde i stuen og spiseplassen, så jeg vurderer å fjerne H-bjelken og sage av stokkene for å sette 2 eller 3 stk 145x45 regler der jeg deretter skrur fast stokkene.
Det er 2 soverom i etasjen over.
Hva tror dere om denne løsningen?

• Et rom med trepaneler i taket og synlige gamle bjelker, samt en h-bjelke midt i rommet som senker takhøyden.
  • Rommets tak med gamle tømmerstokker og en H-bjelke, som skaper lav takhøyde. Vegg med fjernsyn og stilige lagerbokser.
Bjelken finnes der av en grunn, ikke fjern den.

• Liker
tergo
  • Laddar…
Den ble satt opp av et firma da min samboer tidligere rev en tømmervegg som sto der.

G Green87hornet skrev:
Den ble satt opp av en firma da min samboer tidligere rev en tømmervegg som sto der.
Ja, du trenger noe som bærer mellometasjen, å fjerne bjelken og sage av stokkene vil sannsynligvis resultere i at du mister overetasjen.

Det forstår jeg også men funderingen er å sage stokkene der bjelken sitter og i stedet feste dem i 2/3 stk 145x45 mm regler som da havner i høyde med stokkene og selvfølgelig søyler på sidene som holder oppe de 2/3 nye reglene.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.