Hei,
Bygger en innervegg nå og prøver å bore med borhammer i taket. Taket er av betong og jeg kommer maks 1 cm inn... så blir det stopp.
Boret snurrer (har en 500w Bosch borhammer) og det kommer litt steinstøv ut når man prøver, men ingenting skjer med tanke på inntrengningsdybde. Kjøpte en betongskrue for 60kr fra piranha på clas ohlson, burde ikke være noe galt med den. Hva kan gjøres? Er borhammeren for svak?
Bygger en innervegg nå og prøver å bore med borhammer i taket. Taket er av betong og jeg kommer maks 1 cm inn... så blir det stopp.
Boret snurrer (har en 500w Bosch borhammer) og det kommer litt steinstøv ut når man prøver, men ingenting skjer med tanke på inntrengningsdybde. Kjøpte en betongskrue for 60kr fra piranha på clas ohlson, burde ikke være noe galt med den. Hva kan gjøres? Er borhammeren for svak?
Det ser ikke sånn ut, men skruen blir veldig varm (deler av den blir rød). Jeg ser ingen metallfliser på skruen når den kommer ut. Skal det være så vanskelig å bore i betong?
syns meg faktisk å se en metallisk overflate, men den er i kanten av hullet og akkurat der det slutter.
Hva gjør man nå da, tester et stykke ved siden av? I så fall hvor langt unna burde jeg gå?
Trenger også å fylle til det andre hullet nå som blir igjen i så fall, hvordan gjør jeg det enklest?
Nei har faktisk valgt det valget som symboliseres av en "skrue", ristet veldig mye når jeg valgte hammerposisjonen og testet. Skal det være hammerposisjonen? Riktig retning er det iallefall.
Ja mener såklart bor
Takk for hjelpen
Hva gjør man nå da, tester et stykke ved siden av? I så fall hvor langt unna burde jeg gå?
Trenger også å fylle til det andre hullet nå som blir igjen i så fall, hvordan gjør jeg det enklest?
Nei har faktisk valgt det valget som symboliseres av en "skrue", ristet veldig mye når jeg valgte hammerposisjonen og testet. Skal det være hammerposisjonen? Riktig retning er det iallefall.
Ja mener såklart bor
Takk for hjelpen
Sist redigert:
Jo hammarläget er det som gjelder når det er i betong du borer. Så gjetter jeg at du har en slagborr og ikke en borrhammare. Jeg kjenner igjen det der fra når jeg begynte å renovere hjemme første gang. Man presser på som bare det og svetten renner, men det eneste som skjer er at boret blir varmt og i verste fall ødelegges.headmaster200 skrev:
Jeg har siden da skaffet en ordentlig borrhammare og det gjør en veldig forskjell. Nå kreves det ikke spesielt mye anstrengelse for å borre selv i de hardere veggene.
arunnhagen skrev:Jo hammermodus er det som gjelder når det er i betong du borer. Så gjetter jeg at du har en slagbormaskin og ikke en borhammer. Jeg kjenner igjen det der fra da jeg begynte å renovere hjemme første gang. Man presser på som bare det og svetten siler, men det eneste som skjer er at boret blir varmt og i verste fall ødelegges.
Jeg har siden den gang skaffet meg en ordentlig borhammer, og det gjør en veldig forskjell. Nå kreves det ikke spesielt mye anstrengelse for å bore selv i de hardere veggene.
Ja, akkurat sånn er det
Klikk her for å svare