Jeg lurer på hvordan man kan reparere en pusset fasade, ønsker å fikse det selv, men det kan kanskje være vanskelig, bak ser det ut som halm, skal det være en luftspalte eller skal pussen ligge inntil.
Det ser ut som det er et trehus med en vassmatte, puss med en spritpus på topp. Det er ikke vanskelig å reparere, men et helvete å lære seg. Unnskyld uttrykket, men å få til samme overflate så det ikke vises er en bragd for den mest erfarne.
Du har nok ganske mye foran deg, det kommer ikke til å gå å reparere bare en liten bit da resten også nok vil være dårlig. Så ser det ut som om vinduskarmene dine også trenger å oppdateres blant annet.
Foreslår vurdering av seriøs murer med gode referanser som jobber/har jobbet suksessfullt med eldre fasader. Ikke uvanlig med ukyndige "forståsegpåere" eller svindlere i bransjen. Umulig å vurdere omfanget av arbeidet ut fra et bilde. Er fasaden ellers i god stand kan skaden repareres med ganske små midler. Men det er helt avgjørende at "riktig" mørtel og metoder brukes.
Du har helt rett at det sannsynligvis handler om frostsprengning. Den kan ha ulike årsaker, inntrengende vann, uegnet tett overflatebehandling/ytre lag på fasaden osv. Lokal skade lite jobb, feil ytre lag stort jobb.K kest skrev:
Klikk her for å svare

