Farmacell Gipsskive. En slags fukt- og varmetålig fibergipsplate. Er det noen som har noen vettig info om den?
 
Danske.. hmm..

tja, skulle man kunne ha en sånn som brannsikringsplate/veggplate 2 dm fra et badstuaggregat?

Hvordan tåler den fukt. (Vannsøl under badstuing)

planen er å spraye på naturgipsbruk på platen.
 
Det finnes en svensk forhandler i Västberga i Stockholm som sikkert kan gi eksakte opplysninger.

Som jeg har oppfattet det, overgår fibergips vanlig gips i egenskaper i form av brannsikring. Når det gjelder fukt, er en av de store forskjellene mellom vanlig gips og fibergips at fibergipsen gjenvinner sine opprinnelige egenskaper etter å ha blitt våt - muligens noen halvmillimeter tykkere. Våt gips er jo bare å rive bort... Dette betyr dog ikke at du kan bruke platen ubehandlet i våtrom - de samme reglene gjelder som ved bruk av vanlig gips. Konsekvensene ved en vannskade er dog litt hyggeligere, og holdfastheten er mye høyere.
 
Ok ikke så fuktbestandig som jeg hadde fått for meg da. En minireitskive er nok det beste i plateveien man kan sette opp da.. men de er så dyre bare.. Tror det blir å mure opp en veggstump der. Har en stor haug med tegel liggende. o murbruk er billig. takk for infoen.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.