Skal legge nytt tak på min garasje. Det blir med betongpanner siden huset mitt har det. Holder det med 17 mm rupanel som underlag?
 
Bob_the_builder
Ja, rent teknisk gjør det det. 17 mm oppfyller bæreevnekravene, men er ganske kjedelig å jobbe med (sprekker lettere enn 22 mm ved spikring nær endetre ved skjøting f.eks.) og føles mer ustabil å gå på. Jeg ville absolutt anbefale 22 mm. Prisforskjellen er ikke spesielt stor.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.