Hei.

Er litt usikker på hvordan jeg skal gå fram for å få samme nivå på flisene og parkettgulvet i mitt nybygg.

I bunnen er det en flytsparklet støpt plate med gulvvarme.

Har lagt inn parkettgulv(t=15mm) + underlag(t=2mm) i store deler av huset, i gangen skal jeg legge fliser(300X300mm, t=ca 9mm). Vil ha disse gulvflatene på samme nivå.

Det kreves et teoretisk lag med festemasse på 8 mm (15mm+2mm-9mm) for å oppnå dette.

Har forsøkt å lese meg til hvor tykt lag festemasse man kan ha, har forstått at dette er for mye?

Selvfølgelig hadde det i ettertid vært smartere å legge et tykkere lag flytsparkel der flisene skal ligge direkte...

Hva er optimal tykkelse på festemassen for disse flisene?

Tenker om man skal flytsparkle en gang til der flisene skal ligge, men man vil ikke ha for tynt lag flytsparkel heller...
 
Å dra ut lim med 10mm kammen og deretter trykke ned limet 2mm er jo ingen sak. 10mm er jo standard på naturstein så hvorfor skulle det ikke fungere på klinker?
 
Høres helt klart rimelig ut, orker bare ikke gjøre feil
 
Gjør dem ikke på samme nivå, men legg flisene litt høyere og fest skjøtelisten i flisdelen. Da kan det andre gulvet bevege seg uten at listen beveger seg.
 
  • Liker
BirgitS
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.