Medlem
· Kronobergs län
· 67 innlegg
Hei.
Er litt usikker på hvordan jeg skal gå fram for å få samme nivå på flisene og parkettgulvet i mitt nybygg.
I bunnen er det en flytsparklet støpt plate med gulvvarme.
Har lagt inn parkettgulv(t=15mm) + underlag(t=2mm) i store deler av huset, i gangen skal jeg legge fliser(300X300mm, t=ca 9mm). Vil ha disse gulvflatene på samme nivå.
Det kreves et teoretisk lag med festemasse på 8 mm (15mm+2mm-9mm) for å oppnå dette.
Har forsøkt å lese meg til hvor tykt lag festemasse man kan ha, har forstått at dette er for mye?
Selvfølgelig hadde det i ettertid vært smartere å legge et tykkere lag flytsparkel der flisene skal ligge direkte...
Hva er optimal tykkelse på festemassen for disse flisene?
Tenker om man skal flytsparkle en gang til der flisene skal ligge, men man vil ikke ha for tynt lag flytsparkel heller...
Er litt usikker på hvordan jeg skal gå fram for å få samme nivå på flisene og parkettgulvet i mitt nybygg.
I bunnen er det en flytsparklet støpt plate med gulvvarme.
Har lagt inn parkettgulv(t=15mm) + underlag(t=2mm) i store deler av huset, i gangen skal jeg legge fliser(300X300mm, t=ca 9mm). Vil ha disse gulvflatene på samme nivå.
Det kreves et teoretisk lag med festemasse på 8 mm (15mm+2mm-9mm) for å oppnå dette.
Har forsøkt å lese meg til hvor tykt lag festemasse man kan ha, har forstått at dette er for mye?
Selvfølgelig hadde det i ettertid vært smartere å legge et tykkere lag flytsparkel der flisene skal ligge direkte...
Hva er optimal tykkelse på festemassen for disse flisene?
Tenker om man skal flytsparkle en gang til der flisene skal ligge, men man vil ikke ha for tynt lag flytsparkel heller...
Medlem
· Kronobergs län
· 67 innlegg
Høres helt klart rimelig ut, orker bare ikke gjøre feil
Klikk her for å svare