Jeg har en blandebatteri som må byttes. Dessverre kommer man ikke til å løsne denne uten å løfte bort det frittstående servanten fra benkeplaten. Såvidt jeg kan se er det limt mot vegg og benkeplate med noe slags limlignende grå lim. Da hele kommoden "hengt ned seg" en del har det allerede løsnet fra veggen og har noen millimeters avstand fra denne. Dette er også noe jeg kan utbedre om jeg først får løsnet det.

Problemet jeg støter på er at det sitter som fjellet mot benkeplaten. Noen tips?

Rickard.
Det er mest sannsynlig vanlig silikon. Og da er barberblad/brytebladskniv mitt tips uten å ha sett hvordan det ser ut. Forsøk å komme under kniven og skjære fugen samtidig som man løfter forsiktig ettersom.

Det føles "klissete" enn silikon som har herdet og setter seg mer på kniven. Men jeg får prøve med brytebladskniv og komme tilbake. Takk for tipset!

Bedre sent enn aldri; det var inkompetanse som holdt fast vasken :-)
Når jeg kranglet hodet langt nok inn i kommoden så jeg to solide bolter som brytebladkniven min ikke hadde en rettferdig sjanse mot. Med dem borte var det ingen større utfordring å få bort vasken.

• Liker
Dowser4711 og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.