Renovator
· Västra Götaland
· 1 117 innlegg
Jeg har et stykke å kjøre til byggevarehus og byggevarehandlere og syntes det var praktisk å bestille hjem en kranbil med materialer nå i vinter, særlig siden jeg hadde en del jeg trengte. Fikk stendere, isolasjon, gips osv. Isolasjonen var OK, men av stenderne var det 20-25% som allerede hadde slått seg. Enten blitt bananer eller vridd seg likt turning torso. Av typen 40 gipsplater så 10 stk ut sånn her:
Er det sånn når man bestiller hjem byggematerialer, dvs at det er mest økonomisk å laste plate for plate selv på byggevarehusene? Eller har jeg hatt uflaks/valgt en byghandler som bare har dunket på søppel?
Nå vet jeg knapt om jeg tør bestille hjem neste ladning med byggematerialer eller om jeg virkelig skal trenge å bruke flere dager med bil og tilhenger for å sikre meg om å få mindre feilmargin...

Er det sånn når man bestiller hjem byggematerialer, dvs at det er mest økonomisk å laste plate for plate selv på byggevarehusene? Eller har jeg hatt uflaks/valgt en byghandler som bare har dunket på søppel?
Nå vet jeg knapt om jeg tør bestille hjem neste ladning med byggematerialer eller om jeg virkelig skal trenge å bruke flere dager med bil og tilhenger for å sikre meg om å få mindre feilmargin...

Det er bare å ringe og si til dem at de må komme og hente det feilaktige...sånt skal ikke aksepteres. Men du kan jo begynne snilt...og poengtere at du skal bestille flere ting fremover og at du velger noen andre hvis de ikke er mer varsomme i håndteringen.
Har bestilt hjem ganske mye fra 3-4 forskjellige steder...alt fra Byggmax til lokale forhandleren..og hver eneste levering har vært pent pakket, dekket med plast osv uansett hvor jeg har kjøpt tingene. og ingen "søppel"...
Har bestilt hjem ganske mye fra 3-4 forskjellige steder...alt fra Byggmax til lokale forhandleren..og hver eneste levering har vært pent pakket, dekket med plast osv uansett hvor jeg har kjøpt tingene. og ingen "søppel"...
Har selv bestilt fra Byggmax to eller om det er tre ganger, og det har vært fint innpakket alt sammen hver gang.
Null feil på gips og sponplater samt også dører og litt annet.
Også isolasjonen klarte seg feilfritt.
Derimot kommer jeg aldri til å bestille lekter flere ganger på den måten, for det føltes som om de passet på å kaste med noen som folk allerede hadde lagt til side.
Null feil på gips og sponplater samt også dører og litt annet.
Også isolasjonen klarte seg feilfritt.
Derimot kommer jeg aldri til å bestille lekter flere ganger på den måten, for det føltes som om de passet på å kaste med noen som folk allerede hadde lagt til side.
Renovator
· Västra Götaland
· 1 117 innlegg
Mmkay, takk for deres svar! Det virker utvilsomt som om jeg hadde uflaks eller eventuelt havnet ut for en lastare som hadde en dårlig dag.
Klikk her for å svare