Hei kjære forum-medlemmer!
Er på desperat jakt etter 6 mm smyglist. Kan ikke for mitt liv finne HVOR jeg kan kjøpe det. Markedet flommer over av 8 mm. Men jeg MÅ ha 6 mm, gjerne hvit-foliert eller malt, spiller ingen rolle hvilket.
Vær så snill å hjelp meg! Det er det siste jeg har igjen i min STORE kjøkkenrenovering.
Takknemlig for raskt svar (så raskt som mulig).
Er på desperat jakt etter 6 mm smyglist. Kan ikke for mitt liv finne HVOR jeg kan kjøpe det. Markedet flommer over av 8 mm. Men jeg MÅ ha 6 mm, gjerne hvit-foliert eller malt, spiller ingen rolle hvilket.
Vær så snill å hjelp meg! Det er det siste jeg har igjen i min STORE kjøkkenrenovering.
Paul-Staffanstorp
Renovator
· Skåne
· 8 989 innlegg
Paul-Staffanstorp
Renovator
- Skåne
- 8.989 innlegg
Er ganske sikker på at det ikke finnes smyglister med 6mm tykkelse,
men derimot foglist som du får fase kanten på selv i så fall.
Setra er store på lister og ifølge deres liste er det som så iaf...
http://www.setragroup.se/upload/Broschyrer%20i%20PDF/Komplement%20lister.pdf
men derimot foglist som du får fase kanten på selv i så fall.
Setra er store på lister og ifølge deres liste er det som så iaf...
http://www.setragroup.se/upload/Broschyrer%20i%20PDF/Komplement%20lister.pdf
Har satt renoveringsgips på veggene og vil få dørlistene til å passe på en fornuftig måte. Har prøvd latex/silikon-fuge (ikke tilfredsstillende).
Fugelist funker like bra. Problemet er at jeg har vært rundt på forbrukerbyggevarehusene (typ Bauhaus etc.) og alt de har er 8 mm.
Må kanskje prøve det der med å høvle. Kanskje Optimera Trelast kan tilby noe?
Fugelist funker like bra. Problemet er at jeg har vært rundt på forbrukerbyggevarehusene (typ Bauhaus etc.) og alt de har er 8 mm.
Må kanskje prøve det der med å høvle. Kanskje Optimera Trelast kan tilby noe?
En møbelfabrikk i ditt område burde kunne hjelpe deg, eller har du en kompis med en bedre kappsag? Jeg kjøper alltid spesiallister fra møbelfabrikk og det er ikke mange kroner dyrere enn byggevarehusene.
Paul-Staffanstorp
Renovator
· Skåne
· 8 989 innlegg
Paul-Staffanstorp
Renovator
- Skåne
- 8.989 innlegg
Å finne dette på noen av de tyske alt-i-ett-varehusene tror jeg ikke på uten det skal i så fall være gjennom noe mer seriøst i bransjen...
Fredricssons trä i Arlöv eller Beijer Bygg f.eks...
I annet fall tror jeg det fungerer bra med 8mm også samt en liten latex i den lille sprekken mot gipsen og så maler du jo alt...
I annet fall tror jeg det fungerer bra med 8mm også samt en liten latex i den lille sprekken mot gipsen og så maler du jo alt...
Sist redigert:
paul nå angriper jeg degPaul-Staffanstorp skrev:Å finne dette på noen av de tyske altmuligvarehusene tror jeg ikke på uten det skal i så fall være gjennom noe mer seriøst i bransjen...
når man skal bygge skal man alltid forsøke å bygge UTEN mykfuge og sånt skit.
dette sprekker og det er ikke pent.
du trenger altså kjøre noe som er 6mm?
kjøp 2 vanlig dørkarmer, ta kløyvsaga og sett på 6 mm.
du får ut 2 stk på en karm med fin fas på skråen.
spikre fast med listpistolen.
på med karmen og dra inn de 3 mm så det *råder* litt.
enkelt og billig.
dette gjør vi om det ikke finnes en smygbrett å kløyve fra.
privat hadde jeg gjort dette og har gjort i mitt barnerom m.m.
paul: vi er venner hehehe
mvh
estwing
Paul-Staffanstorp
Renovator
· Skåne
· 8 989 innlegg
Paul-Staffanstorp
Renovator
- Skåne
- 8.989 innlegg
Hahaha...
Jo men selvfølgelig...
Selvfølgelig har du rett, men om han nå ikke får tak i 6mm og ikke har en kløyvsag så finnes det ikke så mange alternativer...
Ikke alle som har de maskinparkene som du og jeg har..
Jo men selvfølgelig...
Selvfølgelig har du rett, men om han nå ikke får tak i 6mm og ikke har en kløyvsag så finnes det ikke så mange alternativer...
Ikke alle som har de maskinparkene som du og jeg har..
Beklager trådlyft på 14 år, men om noen likt meg googler 6 mm trådlyft så kommer denne tråden opp og i tråden var det ingen løsning.J Jajje76 skrev:Hei kjære forum-medlemmer!
Er på desperat jakt etter 6 mm smyglist. Kan ikke for mitt liv finne HVOR jeg kan kjøpe det. Markedet flommer over med 8 mm. Men jeg MÅ ha 6 mm, gjerne hvit-foliert eller malt, spiller ingen rolle hvilket.
Vennligst hjelp meg! Det er det siste jeg har igjen i min STORE kjøkkenrenovering.
Nå i 2024 finnes det imidlertid en leverandør i Stockholm som selger 6 mm eklist når jeg trengte det, så om noen kommer over denne tråden via google så har dere løsningen her;
https://www.panelochlist.se/shop/product/6x15-mm-2-rk-ek
😅
Paul-Staffanstorp
Renovator
· Skåne
· 8 989 innlegg
Paul-Staffanstorp
Renovator
- Skåne
- 8.989 innlegg
Ikke for å leke besserwisser men det var smyglister som ble etterspurt og du lenker til fugelis 6mm som jeg allerede for 14 år siden fortalte lenger opp i tråden at det fantes å kjøpe.R Richie.se skrev:Beklager trådlyft på 14 år, men om noen som jeg googler 6mm trådlyft så dukker denne tråden opp og i tråden fantes da ingen løsning.
Nå 2024 finnes det imidlertid en leverandør i Stockholm som selger 6mm eklist når jeg trengte det, så hvis noen kommer over denne tråden via google så har dere løsningen her;
[lenke]
😅
Klikk her for å svare