Hei kjære forum-medlemmer!

Er på desperat jakt etter 6 mm smyglist. Kan ikke for mitt liv finne HVOR jeg kan kjøpe det. Markedet flommer over av 8 mm. Men jeg MÅ ha 6 mm, gjerne hvit-foliert eller malt, spiller ingen rolle hvilket.

Vær så snill å hjelp meg! Det er det siste jeg har igjen i min STORE kjøkkenrenovering.

Takknemlig for raskt svar (så raskt som mulig).

En presisering... byggevarehus/trelastlager i sørlige Skåne eller på Internett etterlyses.

Kjøp 8mm og høvle ned. Må jo koste en formue å kjøre rundt og lete. Skyggelist pleier jo heller ikke å være så nøye med målet. Hvorfor må det være 6mm?

Paul-Staffanstorp
Har satt renoveringsgips på veggene og vil få dørlistene til å passe på en fornuftig måte. Har prøvd latex/silikon-fuge (ikke tilfredsstillende).

Fugelist funker like bra. Problemet er at jeg har vært rundt på forbrukerbyggevarehusene (typ Bauhaus etc.) og alt de har er 8 mm.

Må kanskje prøve det der med å høvle. Kanskje Optimera Trelast kan tilby noe?

• Liker
Kvastskaft87
  • Laddar…
En møbelfabrikk i ditt område burde kunne hjelpe deg, eller har du en kompis med en bedre kappsag? Jeg kjøper alltid spesiallister fra møbelfabrikk og det er ikke mange kroner dyrere enn byggevarehusene.

Paul-Staffanstorp
Å finne dette på noen av de tyske alt-i-ett-varehusene tror jeg ikke på uten det skal i så fall være gjennom noe mer seriøst i bransjen...

Fredricssons trä i Arlöv eller Beijer Bygg f.eks...

I annet fall tror jeg det fungerer bra med 8mm også samt en liten latex i den lille sprekken mot gipsen og så maler du jo alt...

Sist redigert:
  • Liker
Bjope57 og 1 annen
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp skrev:
Å finne dette på noen av de tyske altmuligvarehusene tror jeg ikke på uten det skal i så fall være gjennom noe mer seriøst i bransjen...

Fredricssons trä i Arlöv eller Beijer Bygg f.eks...

I annet fall tror jeg det fungerer bra med 8mm også samt en liten latex i den lille sprekken mot gipsen og så maler du jo alt...
paul nå angriper jeg deg:D:D
når man skal bygge skal man alltid forsøke å bygge UTEN mykfuge og sånt skit.
dette sprekker og det er ikke pent.

du trenger altså kjøre noe som er 6mm?
kjøp 2 vanlig dørkarmer, ta kløyvsaga og sett på 6 mm.
du får ut 2 stk på en karm med fin fas på skråen.
spikre fast med listpistolen.
på med karmen og dra inn de 3 mm så det *råder* litt.
enkelt og billig.
dette gjør vi om det ikke finnes en smygbrett å kløyve fra.
privat hadde jeg gjort dette og har gjort i mitt barnerom m.m.

paul: vi er venner hehehe

mvh
estwing

• Liker
egge80
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
Hahaha...

Jo men selvfølgelig...

Selvfølgelig har du rett, men om han nå ikke får tak i 6mm og ikke har en kløyvsag så finnes det ikke så mange alternativer...

Ikke alle som har de maskinparkene som du og jeg har.. ;)

• Liker
MidNightSun
  • Laddar…
J Jajje76 skrev:
Hei kjære forum-medlemmer!

Er på desperat jakt etter 6 mm smyglist. Kan ikke for mitt liv finne HVOR jeg kan kjøpe det. Markedet flommer over med 8 mm. Men jeg MÅ ha 6 mm, gjerne hvit-foliert eller malt, spiller ingen rolle hvilket.

Vennligst hjelp meg! Det er det siste jeg har igjen i min STORE kjøkkenrenovering.

Takknemlig for raskt svar (så raskt som mulig).
Beklager trådlyft på 14 år, men om noen likt meg googler 6 mm trådlyft så kommer denne tråden opp og i tråden var det ingen løsning.

Nå i 2024 finnes det imidlertid en leverandør i Stockholm som selger 6 mm eklist når jeg trengte det, så om noen kommer over denne tråden via google så har dere løsningen her;
https://www.panelochlist.se/shop/product/6x15-mm-2-rk-ek

😅

Paul-Staffanstorp
R Richie.se skrev:
Beklager trådlyft på 14 år, men om noen som jeg googler 6mm trådlyft så dukker denne tråden opp og i tråden fantes da ingen løsning.

Nå 2024 finnes det imidlertid en leverandør i Stockholm som selger 6mm eklist når jeg trengte det, så hvis noen kommer over denne tråden via google så har dere løsningen her;
[lenke]

😅
Ikke for å leke besserwisser men det var smyglister som ble etterspurt og du lenker til fugelis 6mm som jeg allerede for 14 år siden fortalte lenger opp i tråden at det fantes å kjøpe. ;)

Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Ikke for å være en besserwisser, men det var smyglist som ble etterspurt, og du linker til foglist 6mm som jeg allerede for 14 år siden fortalte lenger oppe i tråden at det fantes å kjøpe. ;)
Haha, dobbelt typisk! Jeg som trodde jeg var til hjelp! Takk da 😆

• Elsker
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.