Vi har et sted på Öland, bygget kanskje på 40-tallet. Liggende tømmer, med eternittbekledning. På 70-tallet ble det etterisolert og en ytterpanel. Ingen fuktsperre. På innsiden aviser og papp innervegger. Vi har en svak muggen hyttelukt, ikke noe man dør av, men vi vil gjerne bli kvitt den. Vi har avfukter i kjelleren, som for øvrig føles OK. Alle linoleums matter borte, kun enkelt tregulv fremme. Noen som har erfaring med dette, hvor tar den utgående fuktigheten veien, setter den seg bak eternitten, usikker om det er luftet der, sannsynligvis ikke. Noen som har lignende situasjon?