Hei. Trenger hjelp fra dere. Vi bor i et 1,5-plans hus Smålandsvillan. Vi hyret et byggefirma som bygde overetasjen. Men vi har merket og oppdaget at de korte veggene 1 m i høyde før skråtak ikke er isolert. Selve taket er isolert hele veien ned. Åpent i takfoten for ventilasjon. Om vintrene merker man at det blåser kaldt ut av stikkontakten til og med... med dagens strømpriser tenkte vi å tilleggsisolere men oppdaget da etter hulltaking at på korsveggen er det kun en gipsplate... ikke rart at det har vært kaldt krype i miniatyrrommet bak veggen er ikke aktuelt uten vi får isolere innenfra. For ikke å stjele for mye plass tenkte vi cellplast 3 cm. Trenger vi dampsperre imellom? Det blir i så fall utenfra og inn. Alt 1= Gips, cellplast, gips og overflate. Alt 2= gips, dampsperre, gips og overflate.
Hvilket anbefaler dere?