Hei Jeg skal etterisolere min yttervegg fra utsiden og har nå tatt ned den gamle fasaden helt ned til tømmerstokken og skal bygge opp igjen for å avslutte med liggende panel.

Mitt spørsmål er som følger.
Vedlagt har jeg tegnet inn to alternativer for hvordan gjøre.
  • Alternativ 1:
1: Regler 45x45 montert STÅENDE direkte på tømmerstokken.
2: Isolasjon mellom reglene
3: Vindsperre på toppen av isolasjonen
4: Lekter 28x45 montert stående rett på toppen av 45x45 reglene
5: Liggende panel utenpå lektene

  • Alternativ 2:
1: Regler 45x45 montert LIGGENDE direkte på tømmerstokken.
2: Isolasjon mellom reglene
3: Vindsperre
4: Lekter 34x70 montert stående rett over liggende 45x45 reglene.
5: Liggende panel utenpå lektene

Noen som kan tipse hvordan jeg skal gjøre?

På forhånd takk. Mvh Espen
 
  • Diagram som viser to alternativer for etterisolering av yttervegg. Alternativ 1 har stående regler, mens alternativ 2 har liggende regler.
Sist redigert:
Rickard.
Jeg ville ha gjort alternativ 1, må være enklere å få veggen noenlunde rett og fin slik.
 
  • Liker
Espen64
  • Laddar…
EddieHansson
Skal du ikke legge mer enn 45mm?

Uansett er alternativ bedre for spikene har da regel rett igjennom (45+28).
 
  • Liker
Espen64
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.