17.914 lest ·
18 svar
18k lest
18 svar
Eternitt?
Det er vel riktignok bra at damen verner om helsen din, men det er jo ikke akkurat anthrax sporer det handler om, de som i dag er syke av asbest har jo ofte arbeidet år etter år ubeskyttet med asbest. Ikke for at man skal nedvurdere risikoene, men man trenger jo ikke overdrive hellersynpunkter skrev:
Man får takke for tipsene! Jeg avskriver vinkelslipen. Det der med å plastre inn ordentlig hørtes lurt ut. Jeg skal ta en skikkelig fundering og sjekke med saneringsfirmaer om cirka pris.
Det vet de jo ikke. Man må oppgi sin kommune i resepsjonen. Dum (ærlig) som jeg er, så sa jeg at jeg bodde i en kommune i nærheten. Min kommune har en avtale med gjenvinningsstasjonen, som jeg trodde også dekket asbest. Men det gjaldt visst ikke annet enn husholdningsavfall. Men etter litt diskusjon om hvorfor det fantes en avtale med selskapet i det hele tatt, hvis det kun gjaldt husholdningsavfall, når min kommune allerede har et selskap som tar seg av det, så syntes de vel det var best å bli kvitt meg, plagsom som jeg var. Så jeg fikk dumpe eterniten gratis. Når jeg sanerer resten av kjelleren, kan det hende at jeg oppgir en annen bostedsadresse i resepsjonen. 
Det som irriterer meg er at de påstår at deponeringen er dyr, og derfor må folk utenfor kommunen betale så mye. Deponiet er ikke annet enn en liten skogholt der det farlige avfallet er dumpet og dekket med jord, ikke engang spesielt skånsomt eller nøye. Når man gikk på området var det revne plastsekker med asbestmateriale fullt synlig overalt. Marken var dekket av knust eternitt. Tok antagelig med meg mer asbest hjem enn jeg etterlot der. Hyggelig sted!
Det som irriterer meg er at de påstår at deponeringen er dyr, og derfor må folk utenfor kommunen betale så mye. Deponiet er ikke annet enn en liten skogholt der det farlige avfallet er dumpet og dekket med jord, ikke engang spesielt skånsomt eller nøye. Når man gikk på området var det revne plastsekker med asbestmateriale fullt synlig overalt. Marken var dekket av knust eternitt. Tok antagelig med meg mer asbest hjem enn jeg etterlot der. Hyggelig sted!
Klikk her for å svare