Hei, nå skal jeg stille et dumt spørsmål angående gulvvarme jeg har fundert på.

Hvis man støper inn gulvvarme i platen, hvor følsomt blir det å flytte/legge til/fjerne vegger etterpå, med tanke på slangen?

Eller kommer man aldri ned til den hvis man skulle sette en vegg på et annet sted f.eks?
 
Man må ha god oversikt over hvor slangene ligger hvis man skal skru eller spikre i gulvet.
 
U
Man skal ikke undervurdere lim
 
Man kommer absolutt ned til slangene om man borer og skrur fast en gulvregel til en innervegg. Om man ikke har "døkoll" på hvor slangene går så skal man absolutt unngå å skru i gulvet. Men, det betyr ikke at man ikke kan sette opp nye innervegger. Det finnes bl.a. lim som løser problemet i stedet.
 
A AG A skrev:
Man kommer absolutt ned til slangene om man borer og skrur fast en gulvregel til en innervegg. Om man ikke har "døkoll" på hvor slangene går så skal man absolutt unngå å skru i gulvet. Men, det betyr ikke at man ikke kan sette opp nye innervegger. Det finnes bl.a. lim som løser problemet isteden.
Og dette limet er så fast at det tilsvarer å skru/spikre fast den? Jeg forstår jo at den får jo bærighet i vegg og tak som holder det på plass.
 
U
N Nygge72 skrev:
Og dette limet er så fast at det tilsvarer å skru/spikre det fast? Jeg forstår jo at det får jo bæreevne i vegg og tak som holder det på plass.
Ja, riktig type lim vil sitte like hardt som en skrue.
 
  • Liker
Nygge72
  • Laddar…
Man trenger ikke bore så dypt.
Bruk stålskena og fest den med metallspikerplugg 22 mm.
 
  • Liker
Nygge72
  • Laddar…
MrJay
Våre gulvvarmerør ligger cirka 6 cm ned i betongen, festet på undersiden av armeringsnettet. Veggenes stålskinner er montert med metallspikerplugg. Uansett hvilken plugg du velger, vil de ikke nå ned til slyngene.
 
  • Liker
Nygge72
  • Laddar…
T Tjrex skrev:
Man trenger ikke bore så dypt.
Bruk stålskinne og fest den med metallspikerplugg 22 mm.
Noen ganger ligger gulvvarmen grunnere enn det. Det er riktig som du sier, at man kan bore/skru veldig grunt. Men det gjelder å ha litt kontroll på hvor dypt rørene ligger. Mine rør lå delvis veldig grunt. Jeg boret da bare ca 5mm. Så laget jeg de stående stenderne noen millimeter for lange, så den liggende gulvstenderen virkelig lå hardt i spenn mot gulvet. Så skrudde jeg med 5 cm-skruer, gjennom stenderen ned i hullene. På den måten trenger man ikke bore dypt i det hele tatt.
 
  • Liker
Nygge72
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.