Hei, nå skal jeg stille et dumt spørsmål angående gulvvarme jeg har fundert på.
Hvis man støper inn gulvvarme i platen, hvor følsomt blir det å flytte/legge til/fjerne vegger etterpå, med tanke på slangen?
Eller kommer man aldri ned til den hvis man skulle sette en vegg på et annet sted f.eks?
Hvis man støper inn gulvvarme i platen, hvor følsomt blir det å flytte/legge til/fjerne vegger etterpå, med tanke på slangen?
Eller kommer man aldri ned til den hvis man skulle sette en vegg på et annet sted f.eks?
Man må ha god oversikt over hvor slangene ligger hvis man skal skru eller spikre i gulvet.
Man kommer absolutt ned til slangene om man borer og skrur fast en gulvregel til en innervegg. Om man ikke har "døkoll" på hvor slangene går så skal man absolutt unngå å skru i gulvet. Men, det betyr ikke at man ikke kan sette opp nye innervegger. Det finnes bl.a. lim som løser problemet i stedet.
Og dette limet er så fast at det tilsvarer å skru/spikre fast den? Jeg forstår jo at den får jo bærighet i vegg og tak som holder det på plass.A AG A skrev:
U
Utsliten och utdömd
Bygningsvaktmester
· 2 795 innlegg
Utsliten och utdömd
Bygningsvaktmester
- 2.795 innlegg
Noen ganger ligger gulvvarmen grunnere enn det. Det er riktig som du sier, at man kan bore/skru veldig grunt. Men det gjelder å ha litt kontroll på hvor dypt rørene ligger. Mine rør lå delvis veldig grunt. Jeg boret da bare ca 5mm. Så laget jeg de stående stenderne noen millimeter for lange, så den liggende gulvstenderen virkelig lå hardt i spenn mot gulvet. Så skrudde jeg med 5 cm-skruer, gjennom stenderen ned i hullene. På den måten trenger man ikke bore dypt i det hele tatt.T Tjrex skrev:
Klikk her for å svare