Sist redigert:
  • Liker
Kjell-Anders og 6 andre
  • Laddar…
Hvordan gjør man lengst inn mot fasaden der man ikke kommer til med verktøyet? Må man skru "som vanlig" på den siste?

K k7i3m skrev:
Hvordan gjør man det innerst mot fasaden der man ikke kommer til med verktøyet? Må man skru "som vanlig" på den siste?
ingen annen måte enn rett ovenfra, så gjorde vi det i dag...

et annet spørsmål: håndverkere la feil så i morgen må de gjøre om 12 bord i 4,2 m lengde, de kan vel ikke bare skru opp og deretter bruke samme hull på reglene? og de 12 terrassebordene, må de vel flytte noen cm fra de eksisterende hullene?

Sist redigert:
Diagram av tre plankeskisser med instruksjoner for skruing av skjulte skruer i terrasse, viser "glad" og "sur" munn posisjon med piler og tekst. Skal man skruve i terrassebordene med glad eller sur munn når det gjelder skjulte skruer, HDS/Hidden Deck? Jeg legger ved en tegning som best beskriver spørsmålet mitt.
Annet spørsmål: i den glade munnen ligger kjerneveden med best motstandskraft oppover og beskytter bedre mot sol og regn, men med sur munn i stedet nedover og kan da i stedet bedre beskytte mot høyere fuktighet og dårligere ventilasjon. Med glad munn kan man tenke seg at vann kan renne inn i treet mellom årringene, noe som ikke kan være bra!? Og med sur munn kan vannet lettere renne av som på et tak med overlappende takstein!? Jeg tar gjerne imot refleksjoner!

Jeg prøver å etterstrebe glad trall. Ringene vil prøve å rette seg ut, så med glad trall blir det ikke grøfter som vannet står igjen i.

Det beste er å finne planker med kjerne. :)

L Leif i Skåne skrev:
Her er et bilde fra april 2020 trallen 34x145 er lagt Mai 2016 altså 4 år
[bilde]
Trallen er ubehandlet men vasket med terrassevask samt bleket med oksalsyre.
Men bruk ikke terrasseolje med linolje for da blir trallen svart! Se her innlegg #6
[lenke]
Jeg synes tvert imot at det er pent når treverket er mørkt, så jeg bruker kaldpresset linolje. Holder veldig lenge og man unngår løsemidler, men er ikke noe for den som vil beholde den lyse nyansen🙂

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.