Noen, noen få eller mange som har erfaring fra skjult montering av terrassebordskruer. Selv har jeg testet Hecos verktøy invissible og synes at det blir ganske ok. Selve verktøyet ga jeg 599,00 kr for og fungerer både til 95 og 120 terrassebord. For 145 terrassebord skal det finnes forlengere. Har ennå bare skrudd i omtrent 3 000 skruer. Ulempen er at jeg kun har funnet terrassebordskruer i pakker på 200. Hva er deres egne erfaringer med skjult terrassebordskrue? Vet at esswe har en variant og at det skal finnes minst ett annet merke.
Inet erfaring med det men synes det er penere å ikke gjøre generalskjøt (samle alle endeskjøter på samme spile). Synes personlig at blikket straks fester seg på slike.
En kollega brukte skjult terrassebordskrue da han monterte terrassen sin i fjor. I vår måtte han komplettere med nye synlige skruer fordi bordene hadde slått seg. Kjøpt treverket fra Byggmax.
Inet erfaring med det men synes det er penere å ikke lage generalskjøt (samle alle endeskjøter på samme regel). Synes personlig at blikket direkte stopper på sånne.
Enig med deg, men mangler generalskjøter fester man i stedet blikket på terrassebordskruer som ikke er skjult
Noen, noen få eller mange som har erfaring fra skjult montering av terrassebordskrue. Selv har jeg testet Hecos verktøy invissible og synes at det blir ganske ok. Selve verktøyet ga jeg 599,00 kr for og fungerer både til 95 og 120 terrassebord. For 145 terrassebord skal det finnes forlenger. Har ennå bare skrudd i omtrent 3 000 skruer. Ulempen er at jeg kun har funnet terrassebordskrue i 200 pakning. Hva har dere for egne erfaringer med skjult terrassebordskrue? Vet at esswe har en variant og at det skal finnes minst ett til merke.[bilde]
Har kjørt 25m2 terrasse med Camo og etter 1 vinter var det noen steder jeg måtte komplettere da jeg hadde glemt å skru der.
Planla dog bygget så det ikke ble noen skjøter i det hele tatt og med skjult skrue blir det ikke mye å feste blikket på...
Håller med deg, men mangler generalskjøter fester man i stedet blikket på terrassebordskruer som ikke er skjult
De har jo ingenting med hverandre å gjøre. Det jeg mente er at de fleste foretrekker å ikke samle skjøtene på en bjelke som på bildet, men legge dem løpende slik at skjøtene havner litt her og der. Ingen kritikk, bare en påpekning.
Jeg er nysgjerrig og følger tråden for den gangen det blir aktuelt å legge om eller snekre en ny terrasse et sted.
De har jo ingenting med hverandre å gjøre. Det jeg mente er at de fleste foretrekker å ikke samle skjøtene på en bjelke som i bildet, men heller kjøre løpende slik at skjøtene havner litt her og der. Ingen kritikk, bare en påpekning. Jeg er nysgjerrig og følger tråden for den gangen det blir aktuelt å legge om eller snekre en ny terrasse et sted.
Fant ingen bilde bortsett fra denne og tenkte ikke på generalskjøten før du påpekte det. Bra der
Spørsmål om hvordan dere som har brukt skjult skruing. Hvordan gjør man innerst mot husveggen for eksempel der verktøyet ikke kommer til på den siden mot veggen? Skrur man en vanlig da rett ovenfra?