Lurer på om det er noen som har erfaring med panelskiven? Lett å sette opp? Synes skjøtene godt? Vurderer å sette dem både i taket og på veggen (halve)

Har sett perlestaffpanelet et par ganger:
Hvis veggen bak ikke er rett, kan skjøtene synes veldig godt. Man bør nok frese kanten litt (45 grader) og legge fugemasse (latexfuge).
Så i et gammelt hus er det tvilsomt

Vi har nettopp satt opp panelskiven med V-fuge i taket i et rom, det ble bare så utrolig bra. I vårt tilfelle limte vi skiven på et eksisterende innertak av gips og brukte noen skruer for å holde dem på plass mens limet tørket. Skjøten synes litt mellom visse skiver. Jeg vet ikke om det kan være at min- og makstoleransene varierer mellom ulike skiver. Uansett er det ikke noe man legger merke til med mindre man vet om det.

Jeg ville ikke anbefale å fase kanten. Det må bli vanskelig å få det pent der profilfresemaskinen går over i en ny plate.

Sist redigert:
Vi har panelskiven på flere steder i huset vårt "perlespont", og vi er veldig fornøyde, vi har det bare på vegg. Har limt dem opp, fungerer knirkefritt. Som (tallmilan) skriver så er det viktig at veggen er rett bak, ellers så må man bruke latexfugen.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.