Stolpene er ikke festet til vognstykket og føles litt svake med sine 65mm for å ha noen bærende funksjon ved trappehullet. Gjetter at det kun handler om fallsikring, hva tror dere?

Hvite trapper med slanke vertikale stolper ved siden av i et interiør. Stolpene virker ikke å være festet til trappestrukturen.
Bygningstegning som viser bjelkelag over kjeller med detaljerte mål og plassering av elementer, inkludert trapp.

Jeg gjetter at de ikke er bærende.

Og jeg sier at de er bærende. Bjelkelaget bæres opp av dem ved trappehullet

• Liker
Joak
  • Laddar…
Rickard.
Gjetninger er ikke verdt noe for deg, du må åpne og sjekke hvordan bjelkelaget ligger, om det ligger motsatt henger innertaket i luften uten stolpene.

Rickard. Rickard.ag skrev:
Gjetninger er ikke verdt noe for deg, du må åpne og sjekke hvordan bjelkelaget ligger, hvis det ligger omvendt, henger innertaket i luften uten stolpene.
Det er ingen gjetning, se på tegningen så ser du hvordan bjelkela
Rickard. Rickard.ag skrev:
Gjetninger er ikke verdt noe for deg, du må åpne og sjekke hvordan bjelkelaget ligger, hvis det ligger omvendt, henger innertaket i luften uten stolpene.
Det er ingen gjetning. Se på tegningen så ser du hvilken vei bjelkelaget ligger. Stolpene er også tegnet inn.

• Liker
Rickard.
  • Laddar…
Rickard.
Flott rettet (ditt innlegg så jeg ikke før jeg skrev mitt så innlegget mitt var til ts) jeg overså det på tegningen. Da er selvfølgelig stolpene bærende.

Da misforsto jeg tegningen, takk for hjelpen (y)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.