Holder på å renovere en gammel hytte (fra 20-tallet gjetter jeg) og fant noen plater bak ovnen som jeg antar har fungert som en slags varmeisolasjon.
Noen som har sett lignende før og har en anelse om hva det er for noe? Vil jo gjerne fortsette å rive, men ikke på bekostning av helsen


Takk på forhånd!
Noen som har sett lignende før og har en anelse om hva det er for noe? Vil jo gjerne fortsette å rive, men ikke på bekostning av helsen


Takk på forhånd!
JanneJanne123
Huseier
· Stockholm
· 2 911 innlegg
JanneJanne123
Huseier
- Stockholm
- 2.911 innlegg
Er det noe slags puss på platene eller er det gjennomgående hvitt?
Her finnes bra bilder på rene eternittplater: https://www.byggahus.se/forum/threads/aer-detta-eternitplattor.327573/
Her finnes bra bilder på rene eternittplater: https://www.byggahus.se/forum/threads/aer-detta-eternitplattor.327573/
Det kan det være.
Når du banker på dem. Hvordan høres det ut?
Uansett. De er fastspikret ser det ut som. Så trenger du å fjerne dem, prøv å dra ut spikrene. Går ikke det, ville jeg selv ha trukket på skuldrene, grepet brekkjernet og lirket dem løs litt forsiktig.
Når du banker på dem. Hvordan høres det ut?
Uansett. De er fastspikret ser det ut som. Så trenger du å fjerne dem, prøv å dra ut spikrene. Går ikke det, ville jeg selv ha trukket på skuldrene, grepet brekkjernet og lirket dem løs litt forsiktig.
Var malte rundt omkring, gravde litt på toppen, føles som tykk gips, men kanskje eternitt også gjør det?


Brøt bort en bit, ser ut som gips med trespon i? Antar det er ufarlig da


Hehe ja, skal nevnes at jeg bor i Norge, de kanskje gjør ting litt annerledes her
Takk for alle hjelpsomme svar!
Takk for alle hjelpsomme svar!
Klikk her for å svare