Hei, jeg skal bytte himling i etasjen 1 av 2 hjemme i mitt 80-tallshus. Når det gamle taket ble tatt ned, oppdaget vi at det under byggeprosessen var blitt etterlatt en masse søppel i bjelkelaget (typ sammenkrøllede søppelsekker, rørstykker, store flak av emballasjeplast og plankebiter). Vil benytte anledningen til å rydde opp så mye jeg kan før det nye taket settes opp, men da trenger jeg å rive bort store deler av gjennomtrampingsvernet.
Som jeg har forstått det, er dette ikke damptett (det er dessuten ikke tette hull der ventilasjonsrørene kommer inn gjennom plasten). Har jeg rett - fyller plasten ingen funksjon for fukt, så jeg kan rive den bort, eller skal jeg la være?
Hei, jeg skal bytte innertak i etasjen 1 av 2 hjemme i mitt 80-tallshus. Når det gamle taket ble tatt ned, oppdaget vi at det under byggeprosessen hadde blitt etterlatt en masse søppel i mellomgulvet (typ sammenkrøllete søppelsekker, rørstumper, store sjokk av emballasjeplast og plankebiter). Vil benytte anledningen til å rydde bort så mye jeg kan før det nye taket settes opp, men da trenger jeg å rive bort store deler av gjennomtrampingssikringen.
[bilde]
Som jeg har forstått det er dette ikke diffusionstett (det er dessuten ikke tette hull der vprør kommer inn gjennom plasten). Har jeg rett - fyller plasten ingen funksjon for fukt så jeg kan rive den bort, eller skal jeg la være?
Er vel bare til for å ha noe å legge isolasjonen på som samtidig ikke går i stykker om man tråkker feil?
Ja så tolket jeg det også, så det ble en masse hull i den plasten, og nå er det nye innertaket oppe .
For øvrig sykt at man etterlot en masse (veldig) brennbart materiale i mellomgulvet ved bygging tidligere (har fått høre av en snekker som jeg kjenner at det er litt bedre nå).
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.