Jeg tenkte å rive veggen mellom kjøkkenet og allrommet. Takbjelkene går i samme retning som denne veggen. Da er den ikke bærende?

• Plantegning av en bolig med markert vegg mellom kjøkken og allrom, som vurderes revet. Viser bjelker parallelt med veggen.
Ettersom takbjelkene går i samme retning som veggen, er det høyst sannsynlig at veggen ikke er bærende.
Hvis en takbjelke går nøyaktig rett over veggen, kan veggen være bærende, men det er likevel ikke sannsynlig.

BirgitS
Jeg tror ikke man kan si noe bestemt uten å vite når og hvordan huset ble bygget, om det har blitt bygget ut og annet lignende. Konstruksjonstegninger trengs nok.

Mer tegninger og fremfor alt snittegning, har du det?

BirgitS BirgitS skrev:
Jeg tror ikke man kan si noe bestemt uten å vite når og hvordan huset ble bygget, om det har blitt bygget ut og annet lignende. Konstruksjonstegninger trengs nok.
BirgitS BirgitS skrev:
Huset er utbygget to ganger. Jeg har mengder av tegninger på begge utbygningene.

BirgitS
Ozkarkarlzzon Ozkarkarlzzon skrev:
Jeg har mengder av tegninger på begge utbyggingene.
Utmerket, last opp dem.

Har du et utvendig bilde som viser hvordan taket ser ut så kan det være opplysende.

J justusandersson skrev:
Har du et utvendig foto som viser hvordan taket ser ut så kan det være opplysende.
J justusandersson skrev:
Har du et utvendig foto som viser hvordan taket ser ut så kan det være opplysende.

• Brunt trehus med garasje, omgitt av frodig hage og trær i bakgrunnen, sett fra veien.
  • En enebolig i en grønn hage med høstløv, omringet av modne trær. En sti leder til inngangen, omgitt av busker og planter.
K Kane skrev:
Mer tegninger og fremfor alt seksjonstegning, har du det?

• Arkitekttegning av et hus med flere fasader og plantegning, inkludert detaljer om rom og mål. Merket som "Västkust-Stugan" med håndskrift.
  • Byggtegning av husprofil med detaljerte materialangivelser og dimensjoner, inkludert takstol, isolasjonslag og fundamenter.
  • Arkitekttegning av et hus med plantegning og fasader mot sørvest. Viser rom som uterum, stue, kjøkken, soverom, hall og matplass med mål.
  • Arkitekttegning av et hus med ulike rom som vardagsrum, kjøkken, sovrum og utemiljø. Viser også snitttversjoner og målinger.
  • Arkitekttegning av bygning med seksjons- og situasjonsplan, detaljer om vinkler og målinger.
  • Håndtegnet byggeplan med detaljer om materialer som treverk, gips og isolasjon. Tekniske spesifikasjoner og mål inkludert. Hånd hviler på tegningen.
Hva opplysende det ble! Uten bildene hadde man nok hatt vanskelig for å tolke tegningene. Min vurdering er at den veggen du vil ta ned ikke er bærende. Den sitter i den eldste delen, som har fagverkstakstoler som den løper parallelt med. Huset har mange vegger som er gamle yttervegger og derfor er bærende, til tross for at de nå er innvendige vegger.

• Liker
BirgitS
  • Laddar…
J justusandersson skrev:
Hva opplysende det ble! Uten bildene hadde man nok hatt vanskelig for å tolke tegningene. Min vurdering er at den veggen du vil ta ned ikke er bærende. Den sitter i den aller eldste delen, som har fagverkstakstoler som den løper parallelt med. Huset har mange vegger som er gamle yttervegger og derfor er bærende, til tross for at de nå er innevegger.
Så var min oppfatning også. Da kan jeg rive den med god samvittighet :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.