Ettersom takbjelkene går i samme retning som veggen, er det høyst sannsynlig at veggen ikke er bærende.
Hvis en takbjelke går nøyaktig rett over veggen, kan veggen være bærende, men det er likevel ikke sannsynlig.
Hvis en takbjelke går nøyaktig rett over veggen, kan veggen være bærende, men det er likevel ikke sannsynlig.
BirgitS skrev:
Huset er utbygget to ganger. Jeg har mengder av tegninger på begge utbygningene.BirgitS skrev:
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Har du et utvendig bilde som viser hvordan taket ser ut så kan det være opplysende.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Hva opplysende det ble! Uten bildene hadde man nok hatt vanskelig for å tolke tegningene. Min vurdering er at den veggen du vil ta ned ikke er bærende. Den sitter i den eldste delen, som har fagverkstakstoler som den løper parallelt med. Huset har mange vegger som er gamle yttervegger og derfor er bærende, til tross for at de nå er innvendige vegger.
Så var min oppfatning også. Da kan jeg rive den med god samvittighetJ justusandersson skrev:Hva opplysende det ble! Uten bildene hadde man nok hatt vanskelig for å tolke tegningene. Min vurdering er at den veggen du vil ta ned ikke er bærende. Den sitter i den aller eldste delen, som har fagverkstakstoler som den løper parallelt med. Huset har mange vegger som er gamle yttervegger og derfor er bærende, til tross for at de nå er innevegger.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Ja!
Klikk her for å svare