Jeg skal flytsparkle en udreneret kjeller og vil være sikker på at fuktigheten får vandre som den vil. Jeg har kjøpt byggmax flytsparkel, men nå sier en annen byggevarehandler at man må ha spesielt flytsparkel for å være sikker på at det er diffusjonsåpent.
Jeg har også lest i noen forum at man ikke kan bruke vanlig primer hvis man vil ha diffusjonsåpent.
Hvordan er det med dette?
Hva skal man bruke?
Jeg skal drenere kjelleren neste sommer. Men vil likevel forsikre meg om langsiktige trygge resultater.
Jeg har også lest i noen forum at man ikke kan bruke vanlig primer hvis man vil ha diffusjonsåpent.
Hvordan er det med dette?
Hva skal man bruke?
Jeg skal drenere kjelleren neste sommer. Men vil likevel forsikre meg om langsiktige trygge resultater.
Allvitende
· Stockholm
· 1 831 innlegg
Normalt er en primer diffusjonsåpen likeledes sparkelen. Men for å være sikker, kontakt produsenten eller be byggmax om opplysningene.
om et sparkel er diffusjonsåpent eller ei lar jeg være usagt men de fleste sparkel tåler ikke å ligge der det er tilførende fukt, eksempelvis kjeller uten isolasjon og kapillærbrytende lag.
Om en primer er det eller ikke avhenger nok av blandingen, blander man f.eks. P51 1:3 så er den nok ganske tett, til kjellergulv skal den blandes 1:7 tror jeg
Ardex har K301mix og Heydi har flytstøp bl.a. som tåler tilførende fukt
Om en primer er det eller ikke avhenger nok av blandingen, blander man f.eks. P51 1:3 så er den nok ganske tett, til kjellergulv skal den blandes 1:7 tror jeg
Ardex har K301mix og Heydi har flytstøp bl.a. som tåler tilførende fukt
Etter å ha snakket med profesjonelle flytspacklere så tenker jeg slik...
Forsegle betonggulvet med vannglass. noen uker senere - på med primer og flytspackel. Jeg er usikker på om vannglass er diffusjonsåpent. Det vil i alle fall ikke slippe gjennom vann selv om det kanskje kan slippe gjennom damp.
Noen som har erfaring med å bruke vannglass på denne måten?
Finnes det noen risikoer med å forsegle et gulv der det ofte er fuktflekker?
Jeg burde antagelig meisle opp gulvet. Legge grus og isolere. Men jeg håper at jeg kan utsette det 20 år på denne måten.
Forsegle betonggulvet med vannglass. noen uker senere - på med primer og flytspackel. Jeg er usikker på om vannglass er diffusjonsåpent. Det vil i alle fall ikke slippe gjennom vann selv om det kanskje kan slippe gjennom damp.
Noen som har erfaring med å bruke vannglass på denne måten?
Finnes det noen risikoer med å forsegle et gulv der det ofte er fuktflekker?
Jeg burde antagelig meisle opp gulvet. Legge grus og isolere. Men jeg håper at jeg kan utsette det 20 år på denne måten.
Klikk her for å svare