Hei,
For noen år siden da vi renoverte badet og hadde hullborere hjemme, benyttet vi anledningen til å lage hull for avløp osv. til et annet framtidig bad. Det er betongdekke som er ca. 30 cm tykt. Nå er det dessverre slik at badeplanene ser helt annerledes ut, og jeg ønsker å tette hullene vi ikke kommer til å trenge før den dagen vi setter i gang prosjektet igjen.
Hullene er mellom 20-15 cm i diameter, og gulvet er som sagt ca. 30 cm tykt. Rommet under er et rom i kjelleren. Tanken er kanskje å legge et enkelt tregulv til baderomsprosjektet settes i gang igjen.
Jeg antar at det aller beste hadde vært å forsøke å feste en form for armering i hullene og støpe med en eller annen form for sement/mørtel. Men jeg begynte å lure på om man kan forsøke å fylle hullene med fugeskum, legge på et enkelt gulv, og bare sparkle igjen i taket i kjellerrommet under. Høres det ut som en helt idiotisk idé, eller tror noen at det kunne fungere?
Vennlig hilsen
Martin
For noen år siden da vi renoverte badet og hadde hullborere hjemme, benyttet vi anledningen til å lage hull for avløp osv. til et annet framtidig bad. Det er betongdekke som er ca. 30 cm tykt. Nå er det dessverre slik at badeplanene ser helt annerledes ut, og jeg ønsker å tette hullene vi ikke kommer til å trenge før den dagen vi setter i gang prosjektet igjen.
Hullene er mellom 20-15 cm i diameter, og gulvet er som sagt ca. 30 cm tykt. Rommet under er et rom i kjelleren. Tanken er kanskje å legge et enkelt tregulv til baderomsprosjektet settes i gang igjen.
Jeg antar at det aller beste hadde vært å forsøke å feste en form for armering i hullene og støpe med en eller annen form for sement/mørtel. Men jeg begynte å lure på om man kan forsøke å fylle hullene med fugeskum, legge på et enkelt gulv, og bare sparkle igjen i taket i kjellerrommet under. Høres det ut som en helt idiotisk idé, eller tror noen at det kunne fungere?
Vennlig hilsen
Martin
Ja, det fungerer bra. Du kan jo også skjære ned skummet litt, evt. ikke fylle helt opp, og deretter sparkle med et fiberarmert sparkel før gulvlegging.martinthern skrev:
Hei,
For et par år siden når vi renoverte bad og hadde hullborer hjemme, benyttet vi anledningen til å ta hull for avløp osv. til et annet fremtidig bad. Det er betongdekke som er ca 30 cm tykt. Nå er det dessverre slik at baderomsplanene ser helt annerledes ut, og jeg skulle ønske å tette hullene vi ikke kommer til å trenge før den dagen vi setter i gang prosjektet igjen.
Hullene er mellom 20-15 cm i diameter og gulvet er som sagt ca 30 cm tykt. Rommet under er et rom i kjelleren. Tanken er eventuelt å legge på noe enkelt tregulv til baderomsprosjektet starter igjen.
Jeg antar at det aller beste hadde vært å forsøke å feste en eller annen form for armering i hullene og støpe med en form for sement/mørtel. Men jeg begynte å tenke på om man kan forsøke å fylle hullene med fugeskum, legge på et enkelt gulv, og bare sparkle igjen i taket i kjellerrommet under. Høres det ut som en helt idiotisk idé eller tror noen at det kunne fungere?
Mvh
Martin
Ja men da skal jeg nok teste det.Thiger skrev:
Og sparkel og sånt fester greit i fugeskummet så det ikke løsner eller noe når jeg sparkler igjen hullene i taket i rommet under?
Går nok bra å sparkle direkte på fugeskummet. Alternativt er vel å kjøpe celleplast og sage ut formen for å presse inn. Fugeskummet må man nok forme i ettertid om man ikke er veldig vant til å bruke det.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Laga borrhål i tegelsten
Stenhus -
Hål i garageport. Hur laga?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Reparere hull slik at man kan sette opp nye fester.
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Laga hål i putsad fasad
Fasad -
Hur lagar man trasiga skruvhål i spånskiva? (Bild bifogas)
Möbelsnickeri