Skal fikse til et gammelt baderom til "man cave".. Jeg har fjernet fliser og flislim så godt det går, men har ikke frest veggene og vil helst slippe det.

Som du ser, er vannet stengt av og avløpet plugget ifølge "tips". Har skummet hull som "byggherren" hadde tatt ut for vannrør (han likte å legge inn rør i vegger og gulv, har vi innsett..)

Skulle ønske å fikse til veggen så den blir som den øvre eksisterende, det er snakk om ca 2-4 mm.

Det skal altså ikke legges inn noe nytt vann, og alle rør tenker jeg å la være så urørte som mulig..

Hvilke muligheter har jeg til å løse dette?
Renoveringsgips?
Bredsparkle?
Sette opp lekter på alle vegger og sette gips på dem?
Annen måte?

Hvor mye grunnarbeid må jeg legge ned før jeg starter med det? Er det bare freseverktøy som gjelder? Det er relativt jevnt nå.

Har sikkert glemt en masse nødvendige svar på kommende spørsmål, men da får vi ta det da :)

• Gammel murvegg med fjernet flislim, hulrom fylt med skum, rør forseglet, og gult malingsfelt øverst, klar for renovering til man cave.
  • Gammelt baderom under renovering med synlige rør og radiator. Vindu med rød ramme, gul vegg og delvis fjernet fliser og puss.
  • Gammel, delvis avdekka murvegg i et bad under renovering, med synlige skjøter og en radiator ved siden av. Flisgulv under.
  • Gammelt baderom med rå vegger delvis uten fliser, avstengt vann og plugget avløp. Fliser på gulvet og isolasjon i hull i vegg.
Det ser tørt og fint ut, bra! Jeg hadde tatt ned den skarpe kanten en aning og deretter gått på med vanlig pussmørtel B.

• Liker
Adb
  • Laddar…
C Carl Johansson skrev:
Det ser tørt og fint ut, bra! Jeg hadde tatt ned den skarpe kanten en aning og deretter gått på med vanlig pussmørtel B.
Phew! Takk, Får ta og teste under ferien da :)

Sånn, da har jeg til slutt fått styr på det! Det er ikke akkurat slette vegger, det er ikke noe jeg bryr meg om, og alt er ikke malt. Det er tilstrekkelig for mitt formål 🙂

• En halvferdig gipset vegg og nylagt betonggulv med rødbrune fliser, bøtte med verktøy ses i et renoveringsprosjekt.
  • Veggmaling og flislegging i et uferdig rom med radiator og rør. Uferdige vegger og gulv.
  • Uferdige vegger i et rom, med ujevne overflater og delvis malt. Gulvet har brune fliser og et hull, tyder på et byggeprosjekt.
  • Et hjørne av et renovert rom med ujevne vegger, en radiator, synlige rør og rødbrun flislagt gulv. Malt delvis, arbeid i gang.
  • Ujevne vegger i et rom under renovering, med verktøy og papir på gulvet. Viss grad av uferdig maling ses på veggene.
  • Grovt malt rom med rør, radiator og vindu, uferdig jobb med malerrulle på gulvet.
J
Et tips er å bare bruke diffusjonsåpne og fuktbestandige materialer. Hvis man bruker gipsbruk og veggsparkel og deretter maler med plastmaling, pleier inntrengende fuktighet utenfra å gjøre at malingen slipper...

J JohanLun skrev:
Et tips er å bare bruke diffusjonsåpne og fuktbestandige materialer. Bruker man gipsbruk og veggsparkel og så maler med plastmaling, vil tilkommende fuktighet utenfra ofte få malingen til å løsne...
Litt sent nå antar jeg.. 😬 Men men, det blir hva det blir

• Liker
JohanLun
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.