Skal fikse til et gammelt baderom til "man cave".. Jeg har fjernet fliser og flislim så godt det går, men har ikke frest veggene og vil helst slippe det.
Som du ser, er vannet stengt av og avløpet plugget ifølge "tips". Har skummet hull som "byggherren" hadde tatt ut for vannrør (han likte å legge inn rør i vegger og gulv, har vi innsett..)
Skulle ønske å fikse til veggen så den blir som den øvre eksisterende, det er snakk om ca 2-4 mm.
Det skal altså ikke legges inn noe nytt vann, og alle rør tenker jeg å la være så urørte som mulig..
Hvilke muligheter har jeg til å løse dette?
Renoveringsgips?
Bredsparkle?
Sette opp lekter på alle vegger og sette gips på dem?
Annen måte?
Hvor mye grunnarbeid må jeg legge ned før jeg starter med det? Er det bare freseverktøy som gjelder? Det er relativt jevnt nå.
Har sikkert glemt en masse nødvendige svar på kommende spørsmål, men da får vi ta det da
Som du ser, er vannet stengt av og avløpet plugget ifølge "tips". Har skummet hull som "byggherren" hadde tatt ut for vannrør (han likte å legge inn rør i vegger og gulv, har vi innsett..)
Skulle ønske å fikse til veggen så den blir som den øvre eksisterende, det er snakk om ca 2-4 mm.
Det skal altså ikke legges inn noe nytt vann, og alle rør tenker jeg å la være så urørte som mulig..
Hvilke muligheter har jeg til å løse dette?
Renoveringsgips?
Bredsparkle?
Sette opp lekter på alle vegger og sette gips på dem?
Annen måte?
Hvor mye grunnarbeid må jeg legge ned før jeg starter med det? Er det bare freseverktøy som gjelder? Det er relativt jevnt nå.
Har sikkert glemt en masse nødvendige svar på kommende spørsmål, men da får vi ta det da
Det ser tørt og fint ut, bra! Jeg hadde tatt ned den skarpe kanten en aning og deretter gått på med vanlig pussmørtel B.
Et tips er å bare bruke diffusjonsåpne og fuktbestandige materialer. Hvis man bruker gipsbruk og veggsparkel og deretter maler med plastmaling, pleier inntrengende fuktighet utenfra å gjøre at malingen slipper...
Klikk her for å svare