Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 innlegg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5.586 innlegg
Har sett at man noen ganger også ved plassbygde hus har både en svill og en til oppå, stenderne er da festet i den som ligger øverst.
Noen ganger har man bare en svill og fester da stenderne direkte i denne.
Hvorfor har man noen ganger 2 sviller oppå hverandre?
Jeg har sett at man bruker begge metodene, og da var begge Fiskarhedenvillan. (men forskjellige husmodeller)
Noen ganger har man bare en svill og fester da stenderne direkte i denne.
Hvorfor har man noen ganger 2 sviller oppå hverandre?
Jeg har sett at man bruker begge metodene, og da var begge Fiskarhedenvillan. (men forskjellige husmodeller)
Om man skal legge opp gulvet, er det ganske bra å ha doble sviller slik at man har noe å feste plate-materialet til veggene i.
/Kent
/Kent
Men da går det vel bra å klemme inn en masse 45x45;er 55cm lange mellom bjelkene også. Kanskje ikke enklere og raskere, men ved yttervegger = mindre kuldebro og litt billigere, ved innervegger ikke så spesielt store fordeler.snickarboden skrev:
Jeg synes svarene kan gjelde også for dette tilfellet. Det avhenger selvfølgelig av hvor mye gulvene man planlegger å legge bygger.
Hvis vi tenker oss 2mm underlagsfoam + noe tykt gulv på si 30 mm da blir det ikke mye igjen å treffe, av gulvsyllen, for å skru veggplatene i.
Hvis vi tenker oss 2mm underlagsfoam + noe tykt gulv på si 30 mm da blir det ikke mye igjen å treffe, av gulvsyllen, for å skru veggplatene i.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 innlegg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5.586 innlegg
Ok, takk, jeg tenker nok hovedsakelig å ha klinker så det bygger nok ikke så mye
Men det forklarer hvorfor et av husene, ikke hadde to 45:er oppå hverandre, men den nedre var nok bare halvparten så tykk.
Men det forklarer hvorfor et av husene, ikke hadde to 45:er oppå hverandre, men den nedre var nok bare halvparten så tykk.
Klikk her for å svare