BirgitS
L LindaCu skrev:
Hei!
Ditt hus og huset i innlegget med sviktende gulv som det refereres til har ulike bærende løsninger selv om de ligner hverandre geometrisk. Kattvindveggene er i ditt tilfelle ikke bærende. Men ikke fjern den horisontale "takbjelken" da den er viktig.

//Linda - konstruktør
Hvorfor er det ikke noen bæring i kattvindveggene selv om de er med på sektionsritningen og hvorfor holder det med hanbjælken?

Ingen kritikk, men jeg vil bare lære mer.

BirgitS BirgitS skrev:
Hvorfor er det ikke noe bærende i kattvindveggene selv om de er med på seksjonstegningen og hvorfor holder det med hanebjelken?

Ingen kritikk, jeg vil bare lære mer.
BirgitS BirgitS skrev:
Hvorfor er det ikke noe bærende i kattvindveggene selv om de er med på seksjonstegningen og hvorfor holder det med hanebjelken?

Ingen kritikk, jeg vil bare lære mer.
Hva som presenteres på en seksjon kan variere, ikke minst på eldre tegninger. I akkurat denne seksjonen ser jeg at konstruktøren har skrevet ut dimensjonene på konstruksjonsvirket, mens kattvindveggen ikke har noen henvisning. OM kattvindveggen skulle være bærende, ville den blitt utsatt for stort trykk, og da må dimensjonen være omtrent av samme kaliber som overarmen. Jeg ser også på hvordan tilkoblingen er tegnet at den ikke er bærende. /Linda

• Liker
Zoldot og 1 annen
  • Laddar…
Vår tegning ser ut sånn. Vår nye vegg kom omtrent der den stiplede linjen er.

• Byggetegning av et hus med streker som indikerer mål og plassering av en ny vegg; streklinje viser den nye veggens omtrentlige plassering.
  • Liker
Zoldot
  • Laddar…
F FMagnus skrev:
Vår tegning ser ut så her. Vår nye vegg havnet omtrent der den stiplede linjen er.
F FMagnus skrev:
Vår tegning ser ut så her. Vår nye vegg havnet omtrent der den stiplede linjen er.
Huset ser ut til å være likt vårt, hvordan er din planløsning?
Alltid gøy å se forskjellige løsninger før man gir seg i kast med å modifisere.

Zoldot Zoldot skrev:
Huset ser ut til å være lik vårt, hvordan er din planløsning?
Alltid gøy å se ulike løsninger før man gir seg i kast med å modifisere
Slik ser det ut nå, vi kommer etter hvert til å endre planløsningen i andre etasje.

• Plantegning av andre etasje i et hus, viser rominndeling med trapperom, bad, garderobe og andre områder.
  • Plantegning av andre etasje med romoppsett og mål, der planløsningen skal endres i fremtiden.
  • Plantegning av andre etasje fra 1935 som viser nåværende layout med romnavn og mål. Diskusjon om fremtidig ombygging.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.