Vi skal snart sende inn en byggesøknad for vår kommende garasje. Vi har tenkt å bygge selv (løsvire) og ta utgangspunkt i en byggetegning fra Svenskt Trä - Byggbeskrivningar: http://www.byggbeskrivningar.se/garage#
Tegningen til garasjen vi har tenkt å bygge er 8,2 m x 4,6 m men vi ville gjerne gjøre garasjen ca. 90 cm lengre. Er det noe man bør tenke på når man forlenger en eksisterende tegning? Siden vi beholder bredden i henhold til tegningen, så burde ikke belastningsberegninger mm endres. Når det gjelder takstoler, så blir det en til som vi må legge til, se tegning nedenfor om takstolenes plassering. Som sagt, er det noen problemer med å forlenge tegningen?