Fixar_Krille skrev:
Lim opp gipsplater om du ikke vil pusse.
Puster gipsplater? Kan man tapetsere på gipsplatene om man limer disse direkte på kjellerveggen?

Og om man bruker puss, kan man tapetsere på dette?

Gips fungerer omtrent som puss når det gjelder fuktvandring. Ja, det er klart at det går an å tapetsere på gipsen.

Hva er da grunnen til at mange sier at man må sette distanser/plåtreglar for å få luftspalte mellom innervegg og yttervegg?

Det føles som at jeg har gått glipp av noe. Håper jeg ikke roter til tråden for mye!

LAINE skrev:
Bruk gipsmørtel type Gypsum, de kan brukes som sparkel og er lett å få glatt.
spør man gipsmørtelprodusenter så anbefaler de det ikke på kjellervegger der en viss fuktvandring kan forekomme
gaia

Bonan skrev:
Kontroller først om du har en kjeller som slipper gjennom mye fukt. Det kan du gjøre ved å teipe en aldringsbestandig plast på vegg eller gulv. Teip rundt hele plasten så den holder tett. Kontroller deretter om det oppstår kondens innenfor plasten.
meget bra tips! Nakne ubehandlede kjellervegger som ser tørre ut kan overraske en og annen renoverer! Tilsynelatende tørt og problemer oppstår først når man tetter til med feil maling, isolasjon, gipsplater osv.
gaia

gaia skrev:
veldig bra tips! Nakne ubehandlede kjellervegger som ser tørre ut kan overraske en og annen oppusser! Tilsynelatende tørt og problemer oppstår først når man tetter til med feil maling, isolasjon, gipsplater osv.
gaia

Hei.

Gøy at du likte tipset. Det viktige er at man sørger for at plasten man bruker er en tett plast som låser inne fuktigheten som kanskje oppstår. Har brukt meg av denne metoden noen ganger og den har fungert veldig bra.

Så man kunne bruke gipsplater direkte på kjellerveggen om man først gjør denne testen og det ikke oppstår noe kondens overhodet etter 2-3 uker? Ellers må man ha en luftet konstruksjon.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.