Kjøpte spesiell hullkantlist tilpasset for skråtak og trodde i min enfold at den da skulle passe sammen med vanlig, men det var så klart ikke så enkelt. Noen som har tips på nøyaktig hvordan man skal få dette sammen?
Snedtak med panelplater og et vindu som vender ut mot en hage. Hjørnene viser områder med tak- og listutfordringer. Vinkel mellom skråtak og tak med synlig overgang og hull, tilpasset hålkælslist for skråtak. Hålkälslist for skråtak holdes mot en annen list ved et hjørne for å undersøke passform. Hålkællist i et hjørne ved et skråtak, med synlig tilpasningsproblem i skjøten mellom listen og taket. Hålkälslist av treverk holdt mot snedtaket, viser utfordringen med å tilpasse den til taket og veggen. Hånd holder en trelist opp mot en skrå takvinkel, med et synlig mellomrom mellom listen og taket.

Ingen som har noen tanke angående dette?

P
Fant fant tråden din nå når jeg søkte på nettopp hulkillist og skråtak, hvordan har det gått for deg? Skal begynne med listene mine i morgen og har sett flere filmer på Youtube.

Brotorpet skrev:
Fant din tråd nå når jeg søkte på akkurat hulkillist og skråtak, hvordan har det gått for deg? Skal begynne med mine lister i morgen og har sett flere filmer på Youtube.
Jeg har dessverre ikke kommet videre. Hadde en snekker som trodde man måtte løse det med en annen list.

• Liker
Anonymiserad 135652
  • Laddar…
P
Ok, jeg får se hvordan det går i dag. Men på Youtube finnes det flere bra videoer om du er interessert. Spesielt amerikanske, da søker jeg på crowd molding og vaulted ceiling.

Brotorpet skrev:
Ok, jeg får se hvordan det går i dag. Men på Youtube finnes det flere bra videoer om du er interessert. Spesielt amerikanske, da søker jeg på crowd molding og vaulted ceiling.
Kom gjerne tilbake med hvordan det gikk for deg.

• Liker
Anonymiserad 135652
  • Laddar…
Må jo bare være enklest å sette en smyglist i skråtakets vinkel og hulkillisten i vegg-takvinkelen. Så har jeg det selv.

• Liker
skogskojan
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Må jo bare være enklest å sette en smyglist i skråtakets vinkel og hulkillisten i vegg-takvinkelen. Sånn har jeg det selv.
Ja det er litt som snekkeren sa også. Mitt håp var at de listene jeg har bestilt selvfølgelig skulle matche de ordinære ellers så føltes det som et meningsløst produkt.

Det er mulig at jeg ser feil men prøver du å få sammen en hulkillist med en plan list?

P
O ottoangel skrev:
Gjerne kom tilbake med hvordan det gikk for deg.
Sånn nå er humøret til helvete etter en dags listearbeid Kan ikke påstå at jeg kan bidra med noe. Lyktes med den hålkäl for skråtak og møte med den bredere opp mot taket. Der forgrenet jeg den brede. Men møtet i taket ble ikke bra. Håper noen andre kan gi deg tips.

D Danne213 skrev:
Det er mulig at jeg ser feil, men forsøker du å få sammen en hullkjernelist med en plan list?
Nei det er to ulike typer hullkjernelister. En vanlig og en tilpasset for skråtak.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.