Letet forgjeves etter en guide til hvordan man setter hulkillist mot skråtak med 50 graders takvinkel. Til slutt prøvde jeg meg frem til en metode som funket, kanskje kan den hjelpe en stakkars sjel som googler?

Finnes sikkert andre metoder et sted, men jeg fant dem ikke :)

Lekmannsmessig og helt uten riktige verktøy, skåret baksider med brytebladkniv osv.

Fuges og males for best finish.

Lykke til!

• Hjørne av skråtak med mørk vegg og lys taklist som er tilpasset 50 graders vinkel. Hjemmelaget metode uten spesialverktøy.
  • Hjørne av taklist mot skråtak, med håndskjæring for tilpasning. Synlig trestruktur og uferdig kanter i et rom med tregulv og mørkere vegger.
  • Hålkälslist installert mot et skrått tak med 50 graders vinkel, bearbeidet med en brytbladskniv for tilpasning, etterarbeid som fuging og maling gjenstår.
  • Hvit hålkællist festet mot en skrå takvinkel på 50 grader, med tilpasset snitt for å passe. Ujevnheter ses før fuging og maling.
  • Hjørne av et rom med montert hvit hulkillist mot et skråtak med blåmalt vegg, sett ovenfra.
  • Liker
LocTite og 3 andre
  • Laddar…
Takk! bra og enkel forklaring! fikset 4 hjørner i en sovstue (der hver vinkel er unik 🤪 ) med denne metoden, begrenset med verktøy og veldig lite tid.

Har iofs ikke testet noen annen metode men denne funka grejt!

• Liker
p3p3
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.