Hei!
Holder på og river ned min sommerhytte.
Har brukt min mindre "Stihl" el-sag, men den føles veldig treg!
Lurer på om noen kan anbefale en skikkelig bra el-sag?
Huset er av 5 cm tykk regel som spikres ved siden av hverandre rundt hele huset. Bekledningen er også av 2 cm tykt tre. Det eneste materialet som ellers kan komme i kontakt med kjeden er isolasjonen (10 cm) og spiker (!).

Har funnet noen tester på nettet, men de er veldig gamle!

Vet ikke hva mer som trengs for å lette svaret, men kom gjerne med spørsmål.
Hilsener
Zeta

Ola78
Om du skal rive bør du nok bruke en tigersag, spesielt hvis du risikerer å sage i spiker da det finnes blad som takler dette også. Makita JR3050T pleier mange her på forumet å anbefale, finnes her for knapt 1500 kr inkl. frakt, men hvis du vet at du ikke vil bruke den mer i fremtiden kan du jo kjøpe en billigere. Det viktigste er at du satser på skikkelig gode blader til den, ellers hjelper det ikke hvilken maskin du har.

Bladene skal være av "Demolition-typen". Disse tåler spiker og mindre beslag.

Mitt tips er at du ikke skal kjøpe en for billig hvis du skal rive ned en hel hytte.
Jeg kjøpte en billig B&D. Den fungerte fint, men når jeg sagde i en kraftigere bjelke med spiker i så ga den opp. Tannhjulene gikk.

Kjøpte en Hitachi isteden. For en forskjell :)
Den arbeider mye raskere enn B&D og med mindre vibrasjoner. Anbefales.

Jeg har kjørt med dewalt demolitionbladene gjennom kilometer av tre og 100-talls spikre uten problem. Nå i dagene kappet jeg lecablokk med samme blad. Det var rene spøket. Bladenes tenner forsvant helt.

Takk for alle svar!
Jeg har en tiger sag av typen Bosch Har prøvd med den først men var ingen høydare!
Kanskje skal prøve andre blader også!
Zeta

storkarp skrev:
Jeg har kjørt med dewalt demolitionbladene gjennom kilometer av tre og hundretalls spiker uten problem. Nå i dagene kappet jeg lecablokker med samme blad. Det var rene spøken. Bladets tenner forsvant helt.
Har lett etter et slikt blad, men ingen har det!
Kan du vennligst si hvor man kan finne det?
Takk:(

Jeg kjører alt med Bosch tigersagblad, finnes til rimelige priser hos Clas Ohlson eller Swedol.

K-rauta og fresks har DW demolition (i hvert fall sist jeg sjekket).

Det var visst et lite lager som ble måltid for en DW her

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.