Hei,
Skal bygge en liten plattform / forhøyning på et eksisterende betonggulv (plate på mark). Jeg trenger å legge avløp (50mm) og vann i plattformen. Overflaten skal etter hvert flislegges.

Min tanke er å legge 2 lag med 45x70 og deretter gulvspon på det.
cc-mål på det nedre laget 600cc og på det øvre 300cc. Oppfyller det krav til bæreevne / stivhet?
Må jeg ha gulvgips oppå gulvsponet?

PS, vi bygger en frisørsalong i hjemmet og oppå denne plattformen skal det stå en sjamponeringsstol. Jeg har ingen planer om å gjøre noen form for "våtromsarbeid" i forbindelse med plattformen.

Mvh Tobbe G

jeg har bygget noen lave plattformer på en mesa en gang da bygde vi opp det med 45*220 for det var den høyden kunden ønsket å ha det på sånn som jeg ser det kan du enten bygge med 45*70 i to trinn eller så tar du 45*145 i ett trinn avhenger litt av hvordan det ser ut for det må jo dorakt ikke bli for høyt i en frisørsalong for det kan skape store problemer for eldre å ta seg opp, men jeg ville nok ha satt det på cc 60 og kortlat emelan på noen steder så får man opp sidekrefter veldig mye men skal du legge klinker på så skal du ha først gulvspon og så et dødt materiale for eksempel gulvgips ettersom gulvsponet er et levende materiale så kan fliser løsne og det er lettere å få fugen til å feste godt på gips mvh Jonas ps.kontakt meg gjerne om du skulle ønske hjelp med tegning eller andre spørsmål ds.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.