Om ikke annet sett opp noen biter selv med avstanden og test om du synes det er vinglete. Jeg overlever ivf!

Mikael_L
Som tillegg til alt jeg angav som fordeler skal jeg tilføye at fordelene altså ikke er spesielt veldig store, slik jeg ser det.
Men om det ikke finnes noen eller minimale ulemper så ser jeg ingen grunn til å ikke få de (små) fordelene jeg kan få. Sparer jeg en eller noen få % energi med veggene så blir jo også det noen kroner per år.

Men det er derfor jeg skriver her, jeg håper noen skal se hullet i min skalle, hvorfor det er så veldig dumt dette.
Propell-regler og svaiende vegger er sånt som må vurderes og tenkes videre på.

Mikael_L
Plåtregel kan jo være svaret, men hva koster slike egentlig?
På Beijers hjemmeside finner jeg 22:-/meter.
Men jeg lurer på hva jeg egentlig må betale for dem? Er det noen som vet sånn omtrent hva prisen for større kunder ligger på? Jeg har rabatter som legger meg et sted mellom byggmaxpriser og snekkerfirmaene.

Mikael_L skrev:
Men jeg må da spørre, ser dere for dere en 45x95 liggende eller stående?
Stående tenkte jeg, som det høyre bildet.

Er den grove regelen på utsiden av hammarbåndet for å bære opp et eventuelt gulvbjelkelag? I så fall ser jeg ingen problemer med din løsning!

Rent spontant ser jeg en større gevinst i å bruke 36x195 med fasade kanter da den faktiske anleggsflaten/kuldebroen mot horisontale blir ca 30x45mm punktformig kuldebro.
Helt annen pris på disse med i min innkjøpsliste i hvert fall, forrige listen står de i 17.20kr meteren :D

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.