Hei, noen som har installert gulvvarme i et elementhus med det rare gulvbjelkelaget.
Jeg har tenkt å installere gulvvarme med fliser i gangen, totalt 6 kvm.
Men jeg vil ikke at det bygger for mye i høyden på gulvet.
I dag er det en korkoplastmatte med en 3,5 mm kryssfiner direkte mot elementene i gulvet.
Jeg tenkte å fjerne det, så legge Floore gulvvarmeplater (celleplast) direkte på elementene og deretter flislim og fliser oppå. Man kan visst gjøre det med Floore gulvvarme. Men tror dere det er tilstrekkelig for å tåle vekten på elementene slik at fugene ikke sprekker?
Jeg vil helst ikke montere en gipsplate, for da bygger det 12,5 mm ytterligere opp på gulvet.
Noen som har gjort noe sånt?
Mvh/Tony
Jeg har tenkt å installere gulvvarme med fliser i gangen, totalt 6 kvm.
I dag er det en korkoplastmatte med en 3,5 mm kryssfiner direkte mot elementene i gulvet.
Jeg tenkte å fjerne det, så legge Floore gulvvarmeplater (celleplast) direkte på elementene og deretter flislim og fliser oppå. Man kan visst gjøre det med Floore gulvvarme. Men tror dere det er tilstrekkelig for å tåle vekten på elementene slik at fugene ikke sprekker?
Jeg vil helst ikke montere en gipsplate, for da bygger det 12,5 mm ytterligere opp på gulvet.
Mvh/Tony
hvordan gikk det med gulvet? Fortell gjerne. -samt de sedvanlige bildene, såklartT Toneey skrev:Hei noen som har installert gulvvarme i et elementhus med det rare gulvbjellaget.
Jeg har tenkt å installere gulvvarme med fliser i gangen, er totalt 6kvm.
Det er i dag et korkoplastbelegg med en 3,5mm kryssfinér direkte mot elementene i gulvet.
Jeg tenkte å fjerne det, så legge floore gulvvarmeskiver (cellplast) direkte på elementene og deretter lim og fliser oppå. Man kan tydeligvis gjøre det med floores gulvvarme. Men tror dere det er nok for bæreevnen i elementene slik at ikke fugene sprekker?
Jeg vil helst ikke montere en gipsplate fordi da bygger det 12,5mm ytterligere på gulvet.
Med vennlig hilsen/Tony
Spiller det noen rolle om man legger inn vannbåren gulvvarme "midt på" en radiatorslynge som så fortsetter til andre elementer? Jeg er fristet til å gjøre noe lignende i vår hall en gang i fremtiden men antagelig beholde elementet også.
Jeg forstår at en shunt og pumpe trengs (noe mer eller mindre?).
Jeg forstår at en shunt og pumpe trengs (noe mer eller mindre?).
Klikk her for å svare