993 lest ·
10 svar
993 lest
10 svar
Ekstremt holdbar veggbekledning til søppelrom i BRL?
Jeg bor i en BRL i et 1930-tallshus i Oslos sentrum.
I gateplanet har vi et søppelrom, eller snarere først en kort og bred korridor, og ved slutten av denne finnes til venstre det tidligere grovsøppelrommet, som nå huser matavfallet, og rett frem søppelrommet, hvor husholdningssøppelet fra søppelsjaktene raser ned i en dertil egnet container.
Veggene i hele dette området er veldig ødelagte og skitne, og vi vurderer hvordan vi kan fikse det på en god måte.
Jeg tenker at man burde kle veggene med noe veldig slitesterkt, blant annet fordi det går ganske heftig for seg når de som har ansvaret for å bytte ut beholderne gjør det. Beholderne støter mot veggene, noe som har resultert i diverse småhull overalt.
Optimalt ville være å finne noe å kle veggene med som både er støtbestandig og tåler en skuring nå og da.
Antar at materialet i veggene er malt betong.
Det bør ikke være altfor dyrt, og det kan gjerne være noe som medlemmene kan hjelpe til med å sette opp selv.
I gateplanet har vi et søppelrom, eller snarere først en kort og bred korridor, og ved slutten av denne finnes til venstre det tidligere grovsøppelrommet, som nå huser matavfallet, og rett frem søppelrommet, hvor husholdningssøppelet fra søppelsjaktene raser ned i en dertil egnet container.
Veggene i hele dette området er veldig ødelagte og skitne, og vi vurderer hvordan vi kan fikse det på en god måte.
Jeg tenker at man burde kle veggene med noe veldig slitesterkt, blant annet fordi det går ganske heftig for seg når de som har ansvaret for å bytte ut beholderne gjør det. Beholderne støter mot veggene, noe som har resultert i diverse småhull overalt.
Optimalt ville være å finne noe å kle veggene med som både er støtbestandig og tåler en skuring nå og da.
Antar at materialet i veggene er malt betong.
Det bør ikke være altfor dyrt, og det kan gjerne være noe som medlemmene kan hjelpe til med å sette opp selv.
Medlem
· Västernorrland
· 11 692 innlegg
Formplyfa ?
Eller gul landbruksplywood, den er lysere og mer behagelig enn formplyfa men er likevel slitesterk og belagt med tykk film, pleier å bli brukt i typer som fjøs og potetlager, jeg anser den lettere å bearbeide enn mineritt og bør være et fornuftig alternativ i stedet for å kle veggene med plåt.S Stefan1972 skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 697 innlegg
Fiberssementplater, typ Cembrit Multi Force, er ganske vanlig veggmateriale i søppelrom eller andre rom med høy slitasje. Har selv satt det i verkstedet tak i stedet for gips.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Hållbara plastsäckar av grövre sort
Övrigt Off Topic -
Hållbarhet gammal takmassa och takpapp?
Tak & Vind -
Identifiering av rötter och träd/buske från extremt usla bilder
Häckar, Buskar & Träd -
Byta oljepanna till ved. Extremt låg budget.
Ved, Pellets, Flis -
Laga grundmur mitt under hus med extremt dålig åtkomst
Grund & Markarbeten