Jeg bor i en BRL i et 1930-tallshus i Oslos sentrum.

I gateplanet har vi et søppelrom, eller snarere først en kort og bred korridor, og ved slutten av denne finnes til venstre det tidligere grovsøppelrommet, som nå huser matavfallet, og rett frem søppelrommet, hvor husholdningssøppelet fra søppelsjaktene raser ned i en dertil egnet container.

Veggene i hele dette området er veldig ødelagte og skitne, og vi vurderer hvordan vi kan fikse det på en god måte.

Jeg tenker at man burde kle veggene med noe veldig slitesterkt, blant annet fordi det går ganske heftig for seg når de som har ansvaret for å bytte ut beholderne gjør det. Beholderne støter mot veggene, noe som har resultert i diverse småhull overalt.

Optimalt ville være å finne noe å kle veggene med som både er støtbestandig og tåler en skuring nå og da.

Antar at materialet i veggene er malt betong.

Det bør ikke være altfor dyrt, og det kan gjerne være noe som medlemmene kan hjelpe til med å sette opp selv.

Vanlig korrugerte takplater kanskje?

• Liker
fribygg og 1 annen
  • Laddar…
useless useless skrev:
Vanlig korrugert takplate kanskje?
Ja, men det kanskje ville være en god idé! Takk!

Fibercementplater / Mineritplater?

• Liker
Talisman og 2 andre
  • Laddar…
I min BRF der et bakeri kjørte hardt med palltrucker, søppel osv. ble det satt opp "strimler" av rustfritt stål langs med korridoren. Holdt bra.

• Liker
Talisman
  • Laddar…
Formplyfa ?

• Liker
Talisman og 1 annen
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Formplyfa?
Eller gul landbruksplywood, den er lysere og mer behagelig enn formplyfa men er likevel slitesterk og belagt med tykk film, pleier å bli brukt i typer som fjøs og potetlager, jeg anser den lettere å bearbeide enn mineritt og bør være et fornuftig alternativ i stedet for å kle veggene med plåt.

• Liker
Talisman
  • Laddar…
T Talisman skrev:
Optimalt ville vært å finne noe å kle veggene med som både er støtsikkert og tåler en avskuring nå og da.
Tynne plater i rustfritt stål. Det er det mest holdbare. Og enkleste å rengjøre. Like greit å gjøre det ordentlig med en gang.

• Liker
Talisman og 2 andre
  • Laddar…
Fiberssementplater, typ Cembrit Multi Force, er ganske vanlig veggmateriale i søppelrom eller andre rom med høy slitasje. Har selv satt det i verkstedet tak i stedet for gips.

• Liker
Talisman og 1 annen
  • Laddar…
Claes Sörmland
O O skrev:
Tynne plater i rustfritt stål. Det er det mest holdbare. Og enkleste å rengjøre. Like godt å gjøre det skikkelig med en gang.
Vi har det, det er topp. Lett å montere også med skruer. I prinsippet duger vel galvanisert plate også hvis de ligger bedre til prismessig.

• Liker
Talisman
  • Laddar…
Stor takk for alle fine tips!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.