Hei

Har bestilt en chin-up bar til kjellergymmet mitt (som man skal henge i) som skal monteres på betongvegg. Jeg fikk med plugg i metall jeg ikke har sett før. Produktet er fra England via Amazon. Ingen bruksanvisning.

Jeg antar at de ekspanderer ved at pluggen skyves inn mot skruehodet i veggen når man strammer mutteren. Korrekt?

Da gjelder det at borehullet har eksakt dybde og at metallpluggen blir værende i veggen for alltid?

Finnes disse på det svenske markedet slik at man kan sammenligne?

• Metallpluggsett for montering på betongvegg, bestående av plugg, skrue, skive og mutter, liggende på en treflate.
N nikoman skrev:
Hei

Har bestilt en chin-up bar til mitt kjellergym (som man skal henge i) som skal monteres på betongvegg. Jeg fikk med plugg i metall jeg ikke har sett før. Produktet er fra England via Amazon. Ingen bruksanvisning.

Jeg antar at de ekspanderer ved at pluggen skyves inn mot skruehodet i veggen når man strammer mutteren. Korrekt?

Da gjelder det at borehullet har nøyaktig dybde og at metallpluggen er igjen i veggen for alltid?

Finnes disse på det norske markedet så man kan sammenligne?
Ekspansjonsbolt kalles de, finnes lignende i Norge. Skal denne sitte mellom to vegger så ville jeg tatt en enklere plugg, synes de der er litt mye. Hvor mange festepunkter på hver side?

Kan være en variant hvor du stopper inn pluggen i hullet, tar et don og slår til en liten pinne som sitter i bunnen av gjengesiden, hvilket sender ned en kjegle som utvider pluggen.

vzKTNOoNsAV6bKkQQX9ckGmPS3UpKl4ENTkzmMW11ofXMNh4DWSOe-PMmXgmXjOBkACp60QJ3vsZC2V_DZHW=l80-w300-h400-nu

Ser ut som slaganker! Sitter det en metalplugg i hullet?

Takk for svar. Jeg kjøpte vanlige plastplugger og skruer. 7.5mm tykke skal fikse 180kg hver og jeg forankret ribben med åtte stykker. Blir min styrketrening _riktigt_ vellykket får jeg vel kjøpe større senere.

• Liker
Snickarkirre og 1 annen
  • Laddar…
N nikoman skrev:
Takk for svar. Jeg kjøpte vanlige plastplugg og skrue. 7.5mm tykke skal fikse 180kg hver og jeg forankret ribben med åtte stykker. Blir min styrketrening _riktig_ vellykket får jeg vel kjøpe større senere.
Hadde gjort det samme! (y)

• Liker
nikoman
  • Laddar…
Hvis du har mutterknack så kan du kjøre med betongskruv. De kan man knacke løs om man vil ta bort alt og sparkle jevnt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.