Hei
Har bestilt en chin-up bar til kjellergymmet mitt (som man skal henge i) som skal monteres på betongvegg. Jeg fikk med plugg i metall jeg ikke har sett før. Produktet er fra England via Amazon. Ingen bruksanvisning.
Jeg antar at de ekspanderer ved at pluggen skyves inn mot skruehodet i veggen når man strammer mutteren. Korrekt?
Da gjelder det at borehullet har eksakt dybde og at metallpluggen blir værende i veggen for alltid?
Finnes disse på det svenske markedet slik at man kan sammenligne?
Har bestilt en chin-up bar til kjellergymmet mitt (som man skal henge i) som skal monteres på betongvegg. Jeg fikk med plugg i metall jeg ikke har sett før. Produktet er fra England via Amazon. Ingen bruksanvisning.
Jeg antar at de ekspanderer ved at pluggen skyves inn mot skruehodet i veggen når man strammer mutteren. Korrekt?
Da gjelder det at borehullet har eksakt dybde og at metallpluggen blir værende i veggen for alltid?
Finnes disse på det svenske markedet slik at man kan sammenligne?
Ekspansjonsbolt kalles de, finnes lignende i Norge. Skal denne sitte mellom to vegger så ville jeg tatt en enklere plugg, synes de der er litt mye. Hvor mange festepunkter på hver side?N nikoman skrev:Hei
Har bestilt en chin-up bar til mitt kjellergym (som man skal henge i) som skal monteres på betongvegg. Jeg fikk med plugg i metall jeg ikke har sett før. Produktet er fra England via Amazon. Ingen bruksanvisning.
Da gjelder det at borehullet har nøyaktig dybde og at metallpluggen er igjen i veggen for alltid?
Finnes disse på det norske markedet så man kan sammenligne?
Kan være en variant hvor du stopper inn pluggen i hullet, tar et don og slår til en liten pinne som sitter i bunnen av gjengesiden, hvilket sender ned en kjegle som utvider pluggen.

slike ble brukt tidlig på 1900-tallet i Sverige
nå brukes slagankre W ED S - Slagankre for innfesting i betong - YouTube
eller Concrete anchors - YouTube
nå brukes slagankre W ED S - Slagankre for innfesting i betong - YouTube
eller Concrete anchors - YouTube
Klikk her for å svare